Dijital çağda medya ve hastalıkları
Özet Görüntüleme: 107 / PDF İndirme: 104
DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.1976Anahtar Kelimeler:
Sosyal medya hastalıkları- Kitle İletişim Araçları- Görsel KimlikÖzet
Hayatımızın her yerinde ve her ortamda işimizi kolaylaştıran İletişim olgusu çok kaba bir tanımlamayla “anlaşma ve anlaşmaktır” şeklinde tanımlayabiliriz. Diğer bir değişle iletişim anlamları ortak kılma sanatıdır. İletişim kodlama kod açmadır. İletişim istenen neticelere ulaşmak ve davranışları etkilemek amacıyla insanlar arasında sözlü
ya da sözlü olmayan tüm çabalardır. Bu tanımlardan hareketle genel olarak iletişim; kişiler, toplumlar ve kümeler arasında çizim, resim, söz, yazı el kol hareketleri vb. sembol ve simgeler aracılığıyla fikir, istek ve duyguların karşılıklı iletilmesini sağlayan bir etkileşimdir. İnsanoğlu ilk çağlarda bile derdini görüntü ile anlatma sevdasına düşmüştür. İnsanlık tarihinin bilinen en eski duvar resimlerinde buna tanıklık etmekteyiz. Örneğin 24 bin yıllık geçmişe sahip olan Altamira mağarasında bu resimlere rastlanabilmektedir. Yani insanlık tarihinin ilk eski resimlerinde bile görüntülü medyanın atası sayılan sinema ve fotoğraf olgusuna çağrıştıracak verilere gidebiliriz. Bu noktadan devamla, İletişime dair en önemli gelişme internet tabanlı medyanın hayatımıza girmesidir. İnternet tabanlı medyanın özellikle geri bildirim sağlaması ve anındalık yönünden işlevsel olması insanlar tarafından çok tercih edilmesine sebep olmuştur. Günümüzde artık hayatımızın her alanında yer alan sosyal medya yazılımları, siteleri, linkleri vb. gibi alanları deyim yerinde insanın ve de toplumun olmazsa olmazı olmuştur. Hayatımızın merkezinde olan internet tabanlı sosyal medya dünyası amaca göre kullanıldığı zaman elbette fayda sağlamıştır. Ancak birçok işlevi bir arada sağlayan “Akıllı cihazların kullanımı” ve beraberinde getirdiği “yüz yüze iletişimin zayıflaması, bireyselleşmenin aşırılığa vardırılması, bilgi kirliliği, bağımlılık oluşturan uygulamalar ve bunların sağladığı psikolojik rahatsızlıklar” çeşitli hastalık ve çözülmesi zor katmanlı problemlerdir.
Bu çalışmamızda; literatür taraması yapılarak bu alanda üretilmiş çeşitli çalışmalar incelenip sosyal medya hastalıklarının insanlar üzerindeki etkisi çözümlenmeye çalışılmıştır.
Sonuç olarak; Sosyal medya alanı amaçlı ve ihtiyaca göre ve ihtiyaç kadarı tercih edildiği zaman zarardan çok fayda getireceği sonucuna ulaşabiliriz.
İndirmeler
Referanslar
BÜYÜKASLAN, A., KIRIK, A.M. (2016). Gözlenen Toplumdan Gözlenen Bireye Sosyal Medya Araştırmaları 3. Sayfa 61, Çizgi Kitabevi, Konya.
KARA, T. (2013). Sosyl Medya Endüstrisi. Sayfa 50, Bera Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul.
https://i.pinimg.com/originals/5e/09/43/5e0943e58f74c8823 aaeef9c2216c24f. (Erişim Tarihi: 11.04.2022)
https://www.dogakackinlari.com/rsi-hastaligi-nedir/. (Erişim Tarihi: 11.04.2022)
https://design.3mmuzik.com/woman-sitting-on-the-chair-working-on-the-laptop-freelancer-home-workplace-vector-flat-illustration. (Erişim Tarihi: 15.04.2022)
http://noroblog.net/2020/01/13/hikikomori-nedir/. (Erişim Tarihi: 15.04.2022)
https://www.vice.com/en_us/article/gyy8kq/the-ugly-evolution-of-cyberbullying. (Erişim Tarihi: 16.04.2022)
http://arsiv.ntv.com.tr/news/17964.asp. (Erişim Tarihi: 18.04.2022)
https://br.freepik.com/vetores-gratis/personagem-de-design-plano-sofrendo-de-influencia-da-midia-social_5380817.htm. (Erişim Tarihi: 18.04.2022)
http://www.ezgiozyildirim.com/dijital-cagin-hastaliklari/. (Erişim Tarihi: 18.04.2022)
https://www.freepik.com/free-vector/mobile-marketing-concept-illustration_7171509.htm. (Erişim Tarihi: 25.04.2022)
https://dribbble.com/shots/6041012-Social-Media-Addiction. (Erişim Tarihi: 25.04.2022)
https://i.pinimg.com/originals/86/f1/f2/86f1f244a65a78993692cc753ef768e8.jpg. (Erişim Tarihi: 25.04.2022)
https://genial.guru/creacion-arte/12-profundas-ilustraciones-para-reflexionar-sobre-ti-mismo-y-sobre-tu-alrededor-1007160/. (Erişim Tarihi: 01.05.2022)
https://teknolojivegelisim.wordpress.com/2017/12/20/photolurking/. (Erişim Tarihi: 01.05.2022)
https://hubpages.com/business/increase-social-media-engagement. (Erişim Tarihi: 09.05.2022)
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2023 Holistence Publications
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.