Medya okuryazarlığı ve dil


Özet Görüntüleme: 55 / PDF İndirme: 112

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.26809/joa.7.4.04

Anahtar Kelimeler:

Fuzzy Cluster Analysis- Media Literacy - Language- Communication

Özet

Okuryazarlığın yüksek olduğu görülen toplumlarda bile yüksek düzeyde medya okuryazarlık yapılmaz. Burada pek çok hikayen yanı sıra dilin de ifade edildiğidir. Bu amacı, medya okuryazarlığında dilin ortaya çıkarmaktır. Sanal medya okuryazarlığı bakış açısı artarken dil konusu da önem kazanmaktadır. Yeni iletişim teknolojilerindeki günümüzde dijital medyanın okuryazarlığı yaygın olarak kullanılmıştır. İnternet ortamında İngilizce olması, anadi İngilizce olmayan toplumlarda bir takım arkadaşların içinde olmak. Bu araçta kümeleme analizinde düşünülemez.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

ADAMS, D., & HAMM, M. (2001). Literacy İn A Multimedia Age. Norwood, MA: Christopher-Gordon

Publishers.

BROWN, J. A. (1998). Media Literacy Perspectives. Journal Of Communication, 48(1), 44-57.

ÇAĞLAK, E. (2003). Kitle İletişim Araçlarında Türkçenin Yanlış Kullanımı. İstanbul Ticaret Üniversitesi

Dergisi, 4, 117-125.

ÇAĞLAK, E., ÇELIK, T. S., & BAĞLAMA, M. Ç. (2021). Medyanın Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Siyasi Düşünce ve Tutumlarına Yönelik Etkisi: Çanakkale İli Örneği. Kültür Araştırmaları Dergisi, (11), 148-164.

ÇELİK, Ş., ŞENGÜL, T., ŞENGÜL, Ö., & HAKAN, İ. N. C. İ. (2018). Türkiye’de İllere Göre Hayvansal Ve

Bitkisel Ürünlerin Kümeleme Analizi İle İncelenmesi. Journal Of Awareness, 3(5), 385-398.

ÇELİK, Ş. (2013). Kümeleme Analizi İle Sağlık Göstergelerine Göre Türkiye’deki İllerin Sınıflandırılması.

Doğuş Üniversitesi Dergisi, 14(2), 175-194

İRTEŞ GÜLŞEN, M., KÖLEOĞLU, N. (2018). Türkiye

Ve Ortadoğu Ülkelerinde Vergilemede Gönüllü Uyuma İlişkin Göstergelerin Bulanık Kümeleme Analizi

İle Değerlendirilmesi. Geçmiş Ve Gelecek Bağlamında

Orta Doğu, Institut Za GEOGRAFIJU, Podgorice, September, 283-299.

İRTEŞ GÜLŞEN, M. (2019). Türkiye Ve OECD Ülkelerinin Vergi Ödeme Sürelerinin Bulanık Kümeleme

Analizi İle Modellenmesi. İnsan Ve Toplum Bilimleri

Araştırmaları Dergisi, 8 (1), 447-471. DOI: 10.15869/İtobiad.497310.

İNANÇLI, S., & ÇABAŞ, M. (2017). Türkiye’de Teknoloji Transferinin Ekonomik Büyüme Üzerine Etkileri.

In Proceedings Of 2 Nd International Conference On

Scientific Cooperation For The Future İn The Economics And Administrative Sciences, Thessaloniki, 6th8th September, 37-43.

KANDEMİR, A. Ş. (2018). Bulanık Kümeleme Analizi İle Türkiye’deki İllerin Konaklama İstatistiklerine

Göre Sınıflandırılması. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(3), 657-668.

KOLTAY, T. (2011). The Media And The Literacies: Media Literacy, İnformation Literacy, Digital Literacy.

Media, Culture & Society, 33(2), 211-221.

LEWİS, J., & JHALLY, S. (1998). The Struggle Over Media Literacy. Journal Of Communication, 48(1), 109-120.

LYİSCOTT, J., MİRRA, N., & GARCİA, A. (2021). Critical Media Literacy And Popular Culture İn ELA Classrooms. A Policy Research Brief. National Council Of Teachers of English.

MANCA, S., BOCCONİ, S., & GLEASON, B. (2021). “Think Globally, Act Locally”: A Glocal Approach To

The Development Of Social Media Literacy. Computers & Education, 160, 104025.

POTTER, W. J. (2010). Media Literacy, 5th Ed. Thousand Oaks, CA: Sage.

TOMMASİ, F., CESCHİ, A., SARTORİ, R., GOSTİMİR, M., PASSAİA, G., GENERO, S., & BELOTTO, S. (2021). Enhancing Critical Thinking And Media Literacy İn The Context Of IVET: A Systematic Scoping Review. European Journal of Training and Development.

İndir

Yayınlanmış

2022-10-28

Nasıl Atıf Yapılır

Köleoğlu, N. (2022). Medya okuryazarlığı ve dil. JOURNAL OF AWARENESS, 7(4), 163–168. https://doi.org/10.26809/joa.7.4.04

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri