Okul öncesi öğretmeni ve sınıf öğretmeni adaylarının müziğe yönelik ilgi düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Özet Görüntüleme: 95 / PDF İndirme: 128
DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.7.4.07Anahtar Kelimeler:
Music- Interest in Music- Preschool Education- Classroom Education- Music EducationÖzet
Bu araştırmada Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi ve Sınıf Eğitimi Ana Bilim dallarında eğitim görmekte olan öğretmen adaylarının müziğe yönelik ilgi düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada katılımcı öğretmen adaylarının müziğe yönelik ilgi düzeylerini ölçmek için 2015
yılında Okay, Gencel Ataman ve Kırtak Ad tarafından geliştirilen “Müziğe Yönelik İlgi Ölçeği (MYİÖ)” kullanılmıştır. Araştırmaya 2021-2022 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi ve Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dallarında eğitim görmekte olan
391 öğretmen adayı katılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25.0 programı kullanılarak analiz edilmiş, kullanılan ölçeğin güvenirliğini test etmek amacıyla “Güvenirlik Analizi” yapılmış Cronbach’s Alpha değeri 0.89 olarak hesaplanmıştır. Araştırmada katılımcı öğretmen adaylarının müziğe yönelik ilgi düzeyleri açısından sınıf ve cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir fark bulunduğu tespit edilmiştir. Ayrıca söz konusu ölçeğin alt boyutlarına ilişkin olarak “Çalgı çalmaya yönelik olumlu tutumlar” puanlarının sınıf, cinsiyet ve lisans eğitiminden önce çalgı eğitimi alma değişkenine göre, “Konsere gitmeye yönelik olumlu tutumlar” puanlarının sınıf ve cinsiyet değişkenine göre, “Müzik dinlemeye yönelik tutumlar” puanlarının sınıf, cinsiyet ve yaş değişkenine göre, “Çalgı çalmaya ve konsere gitmeye yönelik olumsuz tutumlar” ve “Şarkı söylemeye yönelik tutumlar” puanlarının cinsiyet değişkenine göre anlamlı fark gösterdiği sonuçlarına ulaşılmıştır.
İndirmeler
Referanslar
AÇILMIŞ, H. ve KAYIRAN, B. K. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik
Öğretimine İlişkin Duyuşsal Özelliklerinin İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi.
, 4746-4773.
BAYDAĞ, C. (2015). Üniversitelerin Farklı Lisans Bölümlerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Müziğe Yönelik İlgi Düzeylerinin İncelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 30(1), 145-158.
BİLEN, S. (2020). Müzik Öğretmeni Adaylarına Yönelik Müzikal İlgi Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi. 11(2), 460- 472.
BİRİCİK, S. (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Müziğe Yönelik İlgilerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü.
CHAN, Y. H. (2003). Biostatistics 101: Data Presentation. Singapore Medical Journal. 44(6), 280-285.
DENAC, O. (2008). A Case Study Of Preschool Children’s Musical İnterests At Home and At School. Early
Chilhood Education Journal. 35(5), 439-444.
ESER, B., KALELİ Y.S., ve GÜÇLÜ O. (2021). Özengen Müzik Eğitimi Alan Öğrencilerin Müziğe Yönelik İlgi
Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. İdil Dergisi. 10(82), 951-962.
HIDI, S. & RENNİNGER K. ANN. (2006). The Four-Phase Model Of İnterest Development. Educational Psychologist. 41(2), 111-127.
KARASAR, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 23. Basım, ISBN: 978-605-
-58-3.
KILINÇER, O. (2022). Examining The Relationships Between High School Students’ Interests in Music and
Their Creativity. International Journal on Social and Education Sciences (IJonSES). 4(3), 372-390.
OKAY, H., ATAMAN, O.G., ve AD, V.N.K. (2015). Müziğe Yönelik İlgi Ölçeği (MYİÖ)’nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Akademik Bakış Dergisi. 51, 62-71.
OTACIOĞLU, S. (2016). Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı Öğrencilerinin Müzikal Algılama Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Kesit Akademi Dergisi. 2(3), 12-24.
SHAO, A. T. (2002). Marketing Research: An Aid to decision Making. Cincinnati, Ohio: South Western, Thompson Learning.
UÇAN, A. (2005). Müzik Eğitimi. Ankara: Evrensel Müzikevi, 3. Basım, ISBN: 975-7436-16-X.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2022 Holistence Publications
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.