YÖK ulusal tez merkezine kayıtlı e-ticaret alanında yazılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analizi
Özet Görüntüleme: 237 / PDF İndirme: 279
DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.7.1.04Anahtar Kelimeler:
E- ticaret- Ulusal Tez Merkezi- Bibliyometrik AnalizÖzet
Covid-19 pandemisi, kişisel tedbirler ve ülkelerin almış olduğu uygulamalar neticesinde bireylerin internet kullanımını günlük hayatın bir parçası haline getirmiş ve e-ticarete olan ilgiyi yoğunlaştırmıştır. Bu kapsamda e-ticaretin önemi tekrar gündeme gelmiş ve araştırmacıların konuya olan ilgisini arttırmıştır. Bu çalışmanın amacı, YÖK Ulusal Tez Merkezi’nde e-ticaret alanında yazılan lisansüstü tezlerin bibliyometrik analiz yöntemi ile incelenmesidir. Araştırma kapsamına “izinli” ve işletme konulu 154 lisansüstü tez dahil edilmiştir. E-ticaret konulu lisansüstü tezler yıl, üniversite türü, örneklem yöntemleri, veri kaynakları ve analiz yöntemleri başlıklarıyla incelenmiştir. Çalışma kapsamında elde edilen sonuçlara göre, e-ticaret konulu lisansüstü tezlerin 2015 sonrası arttığı, en çok devlet üniversitelerinde yayın yapıldığı ve çoğunlukla birincil veri kaynaklarından yararlanıldığı tespit edilmiştir. Ticaret hacminin önemli bir bölümünü oluşturan e-ticaret ile ilgili literatürde yer alan çalışmaların sistematik olarak incelenmesinin ileride yapılacak araştırmalar için faydalı olacağı düşünülmektedir
İndirmeler
Referanslar
ALABAŞ, R., KAMER, S. T., & POLAT, Ü. (2012). Öğretmenlerin kariyer gelişimlerinde lisansüstü eğitim: Tercih sebepleri ve süreçte karşılaştıkları sorunlar/ E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(4), 89-107.
AL, U., & COŞTUR, R. (2007). Türk Psikoloji Dergisi’nin bibliyometrik profili. Türk Kütüphaneciliği, 21(2), 142-163.
AVCI, İ. (2021). Tüketiciden tüketiciye elektronik ticarette (c2c) çevrimiçi ikinci el ürün satın alma motivasyonlarının sürdürülebilir tüketim davranışı ve çevrimiçi tekrar satın alma niyeti üzerindeki etkileri ve elektronik ağızdan ağıza pazarlamanın aracılık rolü. (Doktora Tezi), Gümüşhane Üniversitesi.
BORGMAN, C. L., & FURNER, J. (2002). Scholarly communication and bibliometrics. Annual Review Of İnformation Science And Technology, 36(1), 1-53.
DOĞAN ŞAHİNER, D. VE KURT, Ö. (2020). E-ticaret sektöründe yaşanan gelişmeler ve tüketiciler nezdinde meydana gelen problemlerin Covid-19 kapsamında değerlendirilmesi. 20.12.2021 tarihinde Kilinclaw: https://www.kilinclaw.com.tr/koronavirus-eticaret-sektoru-hukuki-gelismeler adresinden alınmıştır.
FAYYAD, S., ALMARAHLEH, G., KLOUB, N., AWAD, A. AND RAWASHDEH, M. (2020). E-Commerce and e-technology contribution in engineering and scientific laboratories equipments contracts at Jordanian Universities, Management Studies, Vol: 8(1), 20-26.
GÜVEN, H. (2020). Covid-19 sürecinde e-ticaret sitelerine yöneltilen müşteri şikâyetlerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 15(4).511-530.
HANNA, N. K. (2016). E-commerce as a techno-managerial innovation ecosystem: Policy implications. Journal of Innovation Management, 4(1), 4-10.
JELASSİ, T., ENDERS, A. VE MARTİNEZ-LOPEZ, F.J. (2014). Strategies for e-business creating value through electronic and mobile commerce concepts and cases. UK: Pearson education Limited.
KUMAR, V. VE RAHEJA, G. (2012). Business to business (B2B) and business to consumer (B2C) management. International Journal of Computers & Technology, 3(3), 447-451.
NANEHKARAN, Y.A. (2013). An introduction to electronic commerce. Internatıonal Journal of Scientific & Technology Research, 2(4), 190-193.
OLCAY, D. (2006). E-Ticaretin temelleri. İstanbul: Pusula Yayıncılık.
PANTELİMON, F. V., GEORGESCU, T. M. AND POSEDARU, B.S. (2020) The impact of mobile e-commerce on GDP: A Comparative Analysis between Romania and Germany and how Covid-19 Influences the eCommerce Activity Worldwide, Inform. Econ., 2 (24), pp. 27–41.
SAĞTAŞ, S. VE GÜLMEZ, M. (2019). Tüketiciden tüketiciye (c2c) e-ticaret uygulamalarında alıcı ve satıcıların etik karar alma sürecini belirleyen faktörler: Türk ve Alman üniversite öğrencileri üzerine bir uygulama. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 7(18), 147-170.
TURBAN, E., LEE, J., KİNG, D., & CHUNG, H. M. (2000). Electronic commerce: A managerial perspective Prentic Hall, New Jersey.
UZUNOĞLU, H. (2002). Elektronik ticaretin vergilendirilmesinin incelenmesi ve değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi.
WEARESOCİAL, 2021. Digital 2021 global overview report. https://wearesocial.com/uk/blog/2021/01/digital-2021-uk/ adresinden 02.01.2022 tarihinde alınmıştır.
YILMAZ, G. (2017). Ulusal turizm kongrelerinde gastronomi ve mutfak sanatları alanı ile ilgili yayınlanan bildiriler üzerine bir araştırma. Turizm & Araştırma Dergisi, 6(1), 1-21.
YÜKSEK, C. (2020). Elektronik ticaretin gelişimi ve Türkiye’de işletmeden işletmeye (b2b) elektronik ticaret üzerine bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2022 Holistence Publications
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.