Covid-19 salgını sürecinde yüksek lisans öğrencilerinin gözünden uzaktan eğitim
Özet Görüntüleme: 254 / PDF İndirme: 335
DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.6.4.06Anahtar Kelimeler:
COVID19- Uzaktan Eğitim- Üniversite- Yüksek Lisans- Lisansüstü EğitimÖzet
Bu çalışmada, yüksek lisans öğrencilerinin COVID-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim deneyimleri ele alınmıştır. Çalışma kapsamında, 2020-2021 akademik yılında Marmara Üniversitesi’nde bir yüksek lisans programına kaydolan öğrencilere online anket uygulanmış; veri seti 501 öğrenciden elde edilen bilgilerle derlenmiştir. Örneklemde yer alan öğrenciler; 23-56 yaş grubunda, %59’u erkek, %24’ü evli olup ve bir işte çalışanların oranı %66’dır. Öğrencilerin %71’i sosyal bilimler, %19’u fen bilimleri, %8’i sağlık bilimleri ve 11 öğrenci de güzel sanatlar alanlarındaki programlara kayıtlı olup; %74’ü tezli, %26’sı tezsiz bir yüksek lisans programında eğitim görmektedir.
Çalışma kapsamında, öğrencilerin COVID-19 salgını dönemindeki uzaktan eğitime dair görüşleri ile demografik özellikleri, eğitim gördükleri alan (sosyal, fen, sağlık bilimleri ve güzel sanatlar) ve program türü (tezli, tezsiz) arasındaki ilişki yapısı araştırılmış; salgın sonrası döneme ilişkin eğitim biçimi tercihleri incelenmiştir.
Salgın sürecinin özellikle tezsiz yüksek lisans yapan öğrenciler tarafından bir eğitim fırsatı olarak görüldüğü anlaşılmaktadır. Yüksek lisans programının ilgili olduğu alan yönünden bakıldığında, uzaktan eğitim uygulanacağı için yüksek lisans yapma kararı alanların ağırlığı, fen bilimleri alanında en yüksek düzeyde gözlemlenmiştir. Yüksek lisans öğrencilerinin uzaktan eğitim deneyimlerindeki farklılıklarda cinsiyet etkili değilken; medeni durum, bir işte çalışma durumu ve yaş değişkenleri etkili bulunmuştur. Uzaktan eğitimin yüksek lisans öğrencileri tarafından çok çabuk benimsendiği ve salgın ortadan kalktıktan sonraki dönemde de yüksek lisans düzeyinde talep gören bir eğitim biçimi olacağı anlaşılmıştır.
İndirmeler
Referanslar
ABREU, A., COSTA, E., & PAIVA, J. (2021). Distance Learning in Higher Education during the COVID-19 pandemic: A Systematic Literature Review. . Research Bulletin (Cadernos de Investigação) of the Master in E-Business.
ADNAN, M., & ANWAR, K. (2020). Online Learning amid the COVID-19 Pandemic: Students' Perspectives. . Online Submission 2(1), 45-51.
ALPAR, R. (2013). Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemler. Ankara: Detay Yayıncılık.
APPOLLONI, A., COLASANTI, N., FANTAUZZI, C., FIORANI, G., & FRONDIZI, R. (2021). Distance Learning as a Resilience Strategy during Covid-19: An Analysis of the Italian Context. Sustainibility, https:// doi.org/10.3390/su13031388.
ARIK, S. (2021). Distance Education Learning Environments During COVID-19 Pandemic from Student Perspectives: A Study in Turkish Higher Education. Journal of Pedagogical Research, 103-118.
ARAR, T., ÖNEREN, M., & YURDAKUL, G. (2021). Covid-19 Kapsamında Uzaktan Eğitim Sürecinin Lisansüstü Öğrencilerin Algısındaki Yeri: Kırıkkale Üniversitesi Örneği. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 154-167.
BENZER, S., & AKKAYA, M. M. (2021). Pandemi Sürecinde Fen Bilimleri Alanında Uzaktan Eğitim. Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi, 19-46.
CHURIYAH, M., SHOLIKHAN, S., FILIANTI, F., & SAKDIYYAH, D. (2020). Indonesia Education Readiness Conducting Distance Learning in Covid-19 Pandemic Situation. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding, 491-508.
DIDENKO, I., FILATOVA, O., & ANISIMOVA, L. (2021, Ocak). Covid-19 Lockdown Challenges or New Era for Higher Education. https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/914 adresinden alındı
ERDEM AYDIN, İ. (2021). Öğrencilerin Acil Uzaktan Öğretim Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Ekolojik Sistem Bağlamında Değerlendirilmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 35-64.
GENÇ, S. Z., ENGİN, G., & YARDIM, T. (2020). Pandemi (COVID19) Sürecindeki Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Lisansüstü Öğrenci Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 134-158.
HAIR, J., BLACK, W., BABIN, B., & ANDERSON, R. (2010). Multivariate Data Analysis: A Global Perspective. New Jersey: Pearson.
JADHAV, V., BAGUL, T., & ASWALE, S. (2020). COVID-19 Era: Students ' Role to Look at Problems in Education System during Lockdown Issues in Maharashtra, India . International Journal of Research & Review (IJRR), 327-332.
KAUR, G. (2020). Digital Life: Boon or Bane in Teaching Sector on COVID-19. CLIO an Annual Interdisciplinary Journal of History, 416-427.
MACH, L., & PONTING, J. (2021). Establishing a pre-COVID-19 Baseline for Surf Tourism: Trip Expenditure and Attitudes, Behaviors and Willingness to Pay for Sustainability. Annals of Tourism Research Empirical Insights.
ROSİNSKA, E., & ZHURAVSKA, O. (2021, Ocak). Satisfaction with Distant Learning and end - of – Course Productivity Research Gate: https://www.researchgate.net/publication/350917822_SATISFACTION_WITH_DISTANT_LEARNING_AND_END-OF-COURSE_PRODUCTIVITY adresinden alındı
SALTA, K., PASCHALIDOU, K., & TSETSERI, M. (2021). Shift From a Traditional to a Distance Learning Environment during the COVID‐19 Pandemic. Science & Education.
TÜZÜN, F., & YÖRÜK TOROMAN, N. (2020). COVID19 Sürecinde Uzaktan Eğitim Öğrenci Memnuniyetini Etkileyen Faktörlerin SEK Yöntemi ile Analizi. International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies (s. 302-317). Ankara: Başkent Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi.
TADESSE, S., & MULUYE, W. (2020). The Impact of COVID-19 Pandemic on Education System in Developing Countries: A Review. Open Journal of Social Science, https://www.scirp.org/journal/paperinformation.aspx?paperid=103646.
THOMAS, C. (2020). Coronavirus and Challenging Times for Education in Developing Countries. Washington DC: The Brookings Institution.
TOTI, G., & ALIPOUR, M. A. (2021). Computer Science Students’ Perceptions of Emergency Remote Teaching: An Experience Report . SN Computer Science, 370-378.
UNESCO. (2020). Distance Learning Solutions. UNESCO. https://en.unesco.org/covid19/educationresponse/solutions. adresinden alındı
VEGAS, E. (2020). School Closures, Government Responses, and Learning Inequality around the World during COVID-19. Washington DC: The Brookings Institution, https://www.brookings.edu/research/school-closures-government-responses-and-learning-inequality-around-the-world-during-covid-19/.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2021 Holistence Publications
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.