COVID-19 SALGINI: EĞİTİM YAPILARI ÜZERİNDEN YENİDEN KULLANIM DEĞERLENDİRMESİ
Özet Görüntüleme: 199 / PDF İndirme: 301
DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.6.2.10Anahtar Kelimeler:
COVID-19- Yeniden Kullanım Değerlendirmesi- Eğitim Yapıları- Kontrollü Eğitim- Salgında Mimarlık Ve Mühendislik KontrolüÖzet
Dünya genelinde yaygın bir salgın oluşturan COVID-19 virüsü, yaşamı ciddi anlamda tehdit etmeye devam etmektedir. Virüsün temas ve damlacık saçılması yolu ile yayılması, toplu ve sosyal yaşam alanlarının boşaltılmasını, insanların evlerinde bireysel korunmalarını gerektirse de, bu durum ekonomik, psikolojik ve fizyolojik açıdan pek mümkün görünmemiştir. İlk vaka tespiti ile uzaktan eğitime geçilen eğitim sistemi, salgından büyük oranda etkilenmiştir. Salgının seyrinin azalmasına bağlı olarak “kontrollü sosyal yaşam” ile “kontrollü eğitim”e geçilen okullarda salgının kontrolü, öğrencilerin virüsten etkilenmesinin engellenmesi açısından büyük önem arz etmektedir. Okullarda kontrollü eğitime yönelik alınması gereken tedbirler ve uyulması gereken kuralların incelenmesi ve buna bağlı olarak yeniden kullanım değerlendirmesi, mimari ve mühendislik kontrolü ile salgınla mücadele edilmesinin en önemli yoludur. Bu bağlamda çalışma, kontrollü sosyal yaşam üst başlığında ele alınan kontrollü eğitim tedbirlerini ve eğitim yapılarında salgın yönetimi ve sağlıklı ortamların geliştirilmesine yönelik kuralları farklı rehberlerden okuyarak, seçilen eğitim yapıları üzerinden yeniden kullanım değerlendirmesini içermektedir. Buna ek olarak çalışma, salgının kontrolü açısından mimari ve mühendislik kontrollerinin yanı sıra, yapının tasarım evresinde ele alınması gereken salgın riskinin yapılarda göz ardı edilmemesi gerektiğini savunmaktadır.
İndirmeler
Referanslar
AIE (2020) Re-occupancy Assessment Tool V3.0 (31 Temmuz 2020) [online], Web adresi: http://content.aia.org/sites/default/files/2020-08/ReOccupancy_Assessment_Tool_v3.pdf [Erişim Tarihi: 02.02.2021]
BURKE, R. M. (2020). Active Monitoring of Persons Exposed to Patients with Confirmed COVID-19—United States, January–February 2020, Morbidity and Mortality Weekly Report, 69.
CHAN, J. F. W., YUAN, S., KOK, K. H., TO, K. K. W., CHU, H., YANG, J., ... & YUEN, K. Y. (2020). A Familial Cluster of Pneumonia Associated with the 2019 Novel Coronavirus Indicating Person-to-Person Transmission: A Study of a Family Cluster, The Lancet, 395(10223), 514-523.
HUBBARD, L., MACKEY, H., & SUPOVITZ, J. A.. (2020). District response to the COVID-19 pandemic. CPRE Policy Briefs. https://repository.upenn.edu/cpre_policybriefs/88
KEARNEY, C. A., CHILDS, J. (2021). A multi-tiered systems of support blueprint for re-opening schools following COVID-19 shutdown. Children and Youth Services Review, 105919.
LI, Q., GUAN, X., WU, P., WANG, X., ZHOU, L., TONG, Y., ... & FENG, Z. (2020). Early Transmission Dynamics in Wuhan, China, of Novel Coronavirus–Infected Pneumonia, New England Journal of Medicine. https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2001316
LORDAN, R., FITZGERALD, G. A., GROSSER, T. (2020). Reopening schools during COVID-19, Science, 369 (6508), 1146.
NICOLA, M., ALSAFI, Z., SOHRABI, C., KERWAN, A., ALJABIR, A., IOSIFIDIS, C., ...&AGHA, R. (2020) The Socio-Economic Implications of the Coronavirus Pandemic (COVID-19): A Review, International Journal of Surgery, 78 (2020), 185-193. 10.1016/j.ijsu.2020.04.018
WORLD HEALTH ORGANIZATION (2020)a. Modes of Transmission of Virus Causing COVID-19: Implications for IPC Precaution Recommendations: Scientific Brief, 27 March 2020 (No. WHO/2019-nCoV/Sci_Brief/Transmission_modes/2020.1). World Health Organization. www.who.int/news-room/commentaries/detail/modes-of-transmission-of-virus-causing-covid-19-implications-for-ipc-precaution-recommendations
WORLD HEALTH ORGANIZATION (2020)b. Report of the WHO-China Joint Mission on Coronavirus Disease 2019 (COVID-19). https://www.who.int/docs/default- source/coronaviruse/who-china-joint-mission-on-covid-19-final-report.pdf
YÖK, (2020) Yükseköğretim Kurumlarında Sağlıklı ve Temiz Ortamların Geliştirilmesi Kılavuzu [online], Web adresi: https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/2020/yuksekogretim-kurumlarinda-saglikli-ve-temiz-ortamlarin-gelistirilmesi-kilavuzu.pdf [Erişim Tarihi: 02.02.2021]
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2021 Holistence Publications
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Yazarlar, makale Journal of Awareness’de yayınlanmak üzere kabul edildiğinde.makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.