LİSANS DÜZEYİNDE TURİZM EĞİTİMİ ALAN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN KORONAVİRÜS ALGILARINI METAFOR YOLU İLE TESPİT ETMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA


Özet Görüntüleme: 202 / PDF İndirme: 366

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.26809/joa.5.042

Anahtar Kelimeler:

Turizm- Koronavirüs- Öğrenci- Metafor- Yabancı Uyruk

Özet

Bu çalışma ile lisans düzeyinde turizm eğitimi alan yabancı uyruklu öğrencilerin koronavirüs kavramına ilişkin olarak geliştirmiş oldukları metaforların incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada yabancı uyruklu öğrencilerin koronavirüs kavramını açıklamada hangi metaforları kullandığı ve ortak özellikleri dikkate alındığında hangi gruplar altında toplanabildiği sorularına cevap aranmıştır. Araştırmanın evrenini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Turizm Fakültesinde okuyan 87 yabancı uyruklu öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış anket formu kullanılmıştır. Koronavirüs salgınının ortaya çıkması sonucu alınan tedbirlerden dolayı yabancı uyruklu öğrencilere anket formu elektronik posta yolu ile ulaştırılmıştır. Araştırma verileri 30 Mart 2020-4 Mayıs 2020 tarihleri arasında 22 tane anket toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde veriler, nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi yardımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre koronavirüs kavramı 8 kategoride incelenmiştir. Kategoriler “Doğa Olayları”, “Sağlık”, “Hayatı Sorgulama”, “Eğitim”, “Ölüm”, “Savaş”, “Sanat” ve “Yenilik” olarak ortaya çıkmıştır. Metaforların nedenleri incelendiğinde, tüm dünyanın ve ülkenin etkilendiği, planların aniden değişebileceği ve hızla yayılabileceği belirtilmiştir. Ayrıca sağlığın tehdit altında olduğu, çaresiz insanların öldüğü, ölümün hatırlatıldığı, özgürlüklerin kısıtlandığı ve insanlardan korktukları belirtilmiştir. Öte yandan, insana farkındalık ve değer katan şeylerin temizlik, hijyen ve sabrın öneminin anlaşıldığı bir süreç olduğu vurgulandı. Araştırmanın en dikkat çekici sonucu; öğrencilerin turizm ile ilgili herhangi bir metafor geliştirmemiş olmalarıdır. Ayrıca araştırma verilerinde katılımcılardan ortak bir görüş tespit edilmemiştir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

ACAR, Y. (2020). Yeni koronavirüs (Covid-19) salgını ve turizm faaliyetlerine etkisi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1): 7-21.

AFACAN, E. ve AVCI, N. (2020). Koronavirüs (Covid-19) örneği üzerinden salgın hastalıklara sosyolojik bir bakış. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5): 1-14.

AKINCI, Z. ve SÖNMEZ, N. (2015). Engelli bireylerin erişilebilir turizm beklentilerinin değerlendirilmesine yönelik nitel bir araştırma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 26(1): 97-113.

AKSAKALLI, G. (2002). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve koronafobi etkisi, https://www.guvenliweb.org.tr/blog-detay/koronavirus-covid-19-salgini-ve-koronafobi-etkisi.

ALPAGO, H. ve ODUNCU ALPAGO, D. (2020). Koronavirüs salgınının sosyoekonomik sonuçları. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (8): 99-114.

ATAY, L. (2020). COVID-19 salgını ve turizme etkileri. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 17(1): 168-172.

AYGÜN, M. ve ÜNAL, M. (2020). COVID-19 pandemisinin buz hokeyi sporuna etkisi. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(Özel Sayı 1): 195-204.

BAHAR, O. ve ÇELİK İLAL, N. (2020). Coronavirüsün (Covid-19) turizm sektörü üzerindeki ekonomik etkileri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(1): 125-139.

BİÇER, İ., ÇAKMAK, C., DEMİR, H. ve KURT, M.E. (2020). Koronavirüs anksiyete ölçeği kısa formu: Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi, 25(Özel Sayı 1): 216-226.

DANN, G. (2002). The tourist as a metaphor of the social world. In G, Dann (Ed.), The tourist as a metaphor of the social world (pp. 1-18), Wallingford, CT: CAB International.

DEMİR ÖZTÜRK, E., KURU, G. ve DEMİR YILDIZ, C. (2020). Covid-19 pandemi günlerinde anneler ne düşünür çocuklar ne ister? anne ve çocuklarının Pandemi algısı. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5): 204-220.

DEMİR, M., GÜNAYDIN, Y. ve Demir, Ş.Ş. (2020). “Coronavirüs (Covid-19)'ün Türkiye'de turizm üzerindeki öncüllerinin, etkilerinin ve sonuçlarının değerlendirilmesi.” International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(1): 80-107.

ERASLAN, L. (2011). Sosyolojik metaforlar. Akademik Bakış Dergisi, 27: 1-22.

GERMANN, T. C., GAO, H., GAMBHİR, M., PLUMMER, A., BİGGERSTAFF, M., REED, C. ve UZİCANİN, A. (2019). School dismissal as a pandemic influenza response: when, where and for how long?. Epidemics, 28, 100348.

İBİŞ, S. (2020). “Covid-19 salgınının seyahat acentaları üzerine etkisi.” Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1): 85-98.

JAWORSKA, S. (2017). Metaphors we travel by: a corpus-assisted study of metaphors in promotional tourism discourse. Metaphor and Symbol, 32(3): 161-177.

KAPLAN, T. ve KIZDIRICI, F. (2017). Türkçe öğretmenliği ikinci sınıf öğrencilerinin “kültürel etkileşim”e ilişkin metaforik algılamaları. SOBİDER Sosyal Bilimler Dergisi, 4(18): 614-627.

KIVILCIM, B. (2020). Covid-19 (yeni koronavirüs) salgınının turizm sektörüne muhtemel etkileri. Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(1): 17-27.

KÖROĞLU, Ö., MANAV, S. ve KARACA, K. Ç. (2018). Turizm rehberliği öğrencilerinin “Türk mutfağı” kavramına ilişkin algılarının metaforlar yöntemi ile belirlenmesi. Sosyal ve Beşeri Bilimleri Dergisi, 10(2): 114-129.

KULAKOĞLU DİLEK, N., DİLEK, S. E. ve GÜMÜŞ, M. (2016). Otel çalışanlarının turizm ve barış ilişkisine yönelik metaforik algıları. Batman Üniversitesi Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 6(2/1):1-15.

KUTLU, R. (2020). Yeni koronavirüs pandemisi ile ilgili öğrendiklerimiz, tanı ve tedavisindeki güncel yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum. TJFMPC, 14(2): 329-344.

LAİNG, J. and CROUCH, G. I. (2009). Myth, adventure and fantasy at the frontier: metaphors and imagery behind an extraordinary travel experience. International Journal of Tourism Research, 11: 127-141.

LEVİNE, P. M. (2005). Metaphors and images of classrooms. Kappa Delta Pi Record, 41(4): 172-175.

OKAN, K. (1979). Eğitim teknolojisi: eğitim araçlarından yararlanma. Okan Yayınları.

SEYİTOĞLU, F. ve ÇAKAR, K. (2017). Tourism education and internships: a metaphor analysis. Journal of Teaching in Travel & Tourism, 17(4): 269-280.

SEZER, E. (2003). Dilde ve edebiyatta “yol” metaforu. Türk Dil Kurumu Araştırma Kütüphanesi, 65: 88-92.

SOYSAL, G. (2020). Koronavirüs salgını ve yaşlılık. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5): 290-301.

ŞAHİN, E. ve YALIM KAYA, S. (2018). Yiyecek metaforları üzerine bir literatür incelemesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(59): 1105-1113.

ŞAHİN, S., TEZCAN, A. E. ve BEKCİ, M. (2018). Yerli turistlerin Türkiye, İstanbul, turizm ve turist rehberi ile ilgili metaforları. Turizm Akademik Dergisi, 5(1): 251-264.

T.C. Sağlık Bakanlığı (2020). Covid-19 Rehberi, Mart 2020. https://www.tahud.org.tr/file/4f42cbfd-bbd9- 4bf4-91b0-29698f53f198/COVID-19_Rehberi.pdf Erişim Tarihi: 23/05/2020.

TAŞ, M., DÜZ, İ. ve ÜNLÜ, E. (2016). Ortaöğretim öğrencilerinin “alternatif turizm” kavramına ilişkin algılarının metafor yardımıyla analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(39): 352-360.

YAĞCI, P. ve AVCIKURT, C. (2018). Seferihisar halkının sakin şehir kavramına ilişkin metaforik algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3): 1-18.

YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.

İndir

Yayınlanmış

2020-11-03

Nasıl Atıf Yapılır

SAATCI, G., & AKSU, M. (2020). LİSANS DÜZEYİNDE TURİZM EĞİTİMİ ALAN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN KORONAVİRÜS ALGILARINI METAFOR YOLU İLE TESPİT ETMEYE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. JOURNAL OF AWARENESS, 5(4), 617–630. https://doi.org/10.26809/joa.5.042

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri