HAKKARİ İLİNDE CUMHURİYET’TEN GÜNÜMÜZE EĞİTİM FONKSİYONUNUN GELİŞİMİ


Özet Görüntüleme: 143 / PDF İndirme: 251

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.26809/joa.5.032

Anahtar Kelimeler:

Eğitim- Nufus- Hakkari ili

Özet

Hakkari ili eğitim göstergeleri bakımından, Cumhuriyet’ten günümüze kadar ülke ortalamasının altında kalmıştır. İlin birtakım genel özellikleri, eğitim fonksiyonu bakımından geri kalmasına yol açmıştır. Coğrafi konumu ve yapısı gereği tarih boyunca izole bir bölgede yer alan ilde,  ulaşım ve iletişim imkânları gelişmemiştir. İlin aynı zamanda ülkenin önemli şehirsel merkezlerine uzak olması ve bulunduğu bölgede güvenlik sorunlarının yaşanması eğitim olanaklarının gelişmesini olumsuz etkilemiştir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

ARVAS, T.Z., (2015), Hakkari’de Hıristiyan bir Topluluk: Nasturiler (1836-1936), Ankara, Hakim Yayınları, ISBN: 978-605-64537-6-2

DİE., (1970), Genel Nüfus Sayımı, Ankara, Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası, Yayın No: 690.

DİE., (1980), Genel Nüfus Sayımı, Ankara, Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası, Yayın No: 990-12

DİE., (1990), Genel Nüfus Sayımı, Ankara, Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası, ISBN 975 - 19 - 0662 - 8

DİE., (2000), Genel Nüfus Sayımı, Ankara, Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası, ISBN 975 - 19 - 3084 – 7.

DOĞAN, M., (2019). Ekonomik Coğrafya. Ankara, Ed: Ö. Doğan Sertkaya & M. Doğan, Beşeri ve Ekonomik Coğrafya (s. 159-194), Pegem Akademi, 2. Baskı, İSBN: 978-605-241-476-7.

Hakkari Valiliği., (1974), Cumhuriyet’in 50. Yılında Hakkari 1973 İl Yıllığı, İstanbul, Pere Yayınevi.

GÜNKÖR, C., (2017). Exploration of the Relationship Between Educationand Development, Journal of International Social Sciences Education, volum 3(1), 14-32.

KAVAK, A., (2016), Hakkari’de Yükselen İlim ve Tasavvuf Güneşi, Seyyid Taha-i Nehri: Hayatı, Tasavvufi Yönü ve Tesirleri, Van, Vameda Yayıncılık, 1. Basım, İSBN: 978-60565178-7-7.

KÜÇÜKER, E., (2012), Türkiye’de Kalkınma Planları Kapsamında Yapılan Eğitim Planlarının Analizi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 20 (1), 9-26.

ÖZAYDINLIK, K., (2014), Toplumsal Cinsiyet Temelinde Türkiye’de Kadın ve Eğitim, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 0 (33), 93-112.

SAĞLAM, A.Ç., ve AYDOĞMUŞ, M., (2016), Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerin Eğitim Sistemlerinin Denetim Yapıları Karşılaştırıldığında Türkiye Eğitim Sisteminin Denetimi Ne Durumdadır?, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 17-38.

SERTKAYA DOĞAN, Ö., (2019), Nüfus Coğrafyası, Ankara, Ed: Ö. Doğan Sertkaya & M. Doğan, Beşeri ve Ekonomik Coğrafya (s. 159-194). Pegem Akademi, 2. Baskı, İSBN: 978-605-241-476-7.

SERTKAYA DOĞAN, Ö., (2015), Biga Yarımadası Nüfus Coğrafyası, İstanbul,Yeni Anadolu Yayıncılık, 1. Baskı, İSBN: 978-605-65447-5-0.

TEKELİ, İ. Ve İLKİN, S., (2009), Savaş Sonrası Ortamında 1947 Türkiye İktisadi Kalkınma Planı, İstanbul, Bilge Kültür Sanat Yayıncılık, 1. Baskı, İSBN: 978-605-5715-02-1.

TOP, M. (1999). Meydan Medresesi, Dağların Kenti Hakkari: Kültür, Sanat, Aktüalite Dergisi, Sayı 10 (5), 11-13.

TÜİK., (2008), Bölgesel Göstergeler TRB2 Van, Muş, Bitlis, Hakkari, Ankara, Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, İSSN: 1307-0804.

TÜİK., (2013), Seçilmiş Göstergelerle Hakkari, Ankara, Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, İSSN: 1307-0804.

İndir

Yayınlanmış

2020-07-31

Nasıl Atıf Yapılır

SADIKOĞLU, B., & DOĞAN, M. (2020). HAKKARİ İLİNDE CUMHURİYET’TEN GÜNÜMÜZE EĞİTİM FONKSİYONUNUN GELİŞİMİ. JOURNAL OF AWARENESS, 5(3), 449–462. https://doi.org/10.26809/joa.5.032

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri