GRADUATING FROM UNIVERSITY AND BECOMING AN ENGINEER
Abstract views: 140 / PDF downloads: 148
Keywords:
Higher Education, University, Engineering, GraduateAbstract
Candidates who registered to engineering faculty and have graduated after their education usually are faced with various problems resulted from misconception about University education. Due to being misguided by others, candidates assume that university and vocational school are identical and keep their expectations in line with this assumption. As a result many candidates end up choosing a department just to get a profession rather than attending a higher education. In order to avoid the misconception of getting engineering ingenuity and having university education, both should be split from each other with clear line. The chain of university entrance exam – education – diploma has been examined in the frame of expectations of fresh graduates and, in this sense, it is appear that engineering candidates need continuous counseling especially in their freshman year.
Downloads
References
Başol, G.,& Zabun, E. (2014). Seviye Belirleme Sınavında Başarının Yordayıcılarının İncelenmesi: Dershaneye Gitme, Mükemmeliyetçilik, Ana-Baba Tutumu ve Sınav Kaygısı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 14(1), 63-87.
Biçerli, M. K. (2011). Yükseköğretim sistemimizi işgücü piyasasındaki gelişmeler paralelinde yeniden yapılandırmak zorundayız. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(3), 122-127.
Bilgin, A., Suçin, H., & Polat, S. (2013). Türkiye'de Nasıl Bir Üniversite Eğitimi Uygulanmalı?. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 17(1).
Binici, H., Temiz, H., Kose, M., M., & Bodur, M. N. 2006. Mühendislik fakültesinde öğrenci performans ölçümü; GAP V. Mühendislik Kongresi Bildiriler Kitabı, Şanlıurfa.
Doğanay, A. & Sarı, M. (2006). Öğrencilerin üniversitedeki yaşam kalitesine ilişkin algılarının demokratik yaşam kültürü çerçevesinde değerlendirilmesi (Çukurova Üniversitesi örneği). Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (16), 107 – 128
EEB’05, 2005. II. Elektrik Elektronik Bilgisayar Mühendislikleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, Samsun.
Filik, Ü. B.,& Kurban, M. (2006). Mühendislik Eğitiminde Üniversite-Sanayi İşbirliğinin Önemi ve Ar-Ge Bilincinin Geliştirilmesi''. Elektrik, Elektronik, Bilgisayar Mühendislikleri Eğitimi, 3, 16-18.
Gençoğlu, M. T.,& Cebeci, M. (1999). Türkiye'de mühendislik eğitimi ve öneriler. Mühendislik-Mimarlık Eğitimi Sempozyumu, 73-80.
Kahraman, S., Ertutar, Y., & Girgin, S. C. (2009). Mühendislik Eğitimi Ve Akreditasyon. İnşaat Mühendisliği Eğitimi Sempozyumu, 277-284.
Morgil, F. İ., Yılmaz, A., & Geban, Ö. (2001). Özel dershanelerin üniversiteye girişte öğrenci başarısına etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(21).
Nayir, A. ve Oktan, A., 2005, Proje Merkezli Mühendislik Eğitimi; II. Elektrik Elektronik Bilgisayar Mühendislikleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, EEB’05, Samsun.
Owen, F. K., Kepir, D. D., Özdemir, S., Özlem, U. L. A. Ş., & Yılmaz, O. (2012). Üniversite öğrencilerinin bölüm seçme nedenleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3).
Özsoy, A. (2013). Mühendislik Eğitimine Çalışan Mühendislerin Bakışı ve İşyeri Eğitimi Modeli. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 17(1).
Yeşilyurt, S. (2008). Üniversiteye giriş sınavına hazırlanan öğrencilerin dershaneleri tercih etme sebepleri ve dershanelerdeki biyoloji öğretiminin durumu üzerine bir çalışma. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 5(2), 95-109.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
When the article is accepted for publication in the Journal of Awareness, authors transfer all copyright in the article to the Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti.The authors reserve all proprietary right other than copyright, such as patent rights.
Everyone who is listed as an author in this article should have made a substantial, direct, intellectual contribution to the work and should take public responsibility for it.
This paper contains works that have not previously published or not under consideration for publication in other journals.