Media literacy and language


Abstract views: 55 / PDF downloads: 110

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26809/joa.7.4.04

Keywords:

Fuzzy Cluster Analysis, Media Literacy , Language, Communication

Abstract

Okuryazarlığının yüksek olduğu bilinen toplumlarda bile medya okuryazarlığının yüksek düzeyde olmadığı görülmektedir.
Burada dilin etkisinin yanı sıra birçok nedenin olması kaçınılmazdır . Bu araştırmanın amacı, dilin medya okuryazarlığı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Sanal ortamlarda medya okuryazarlığı her geçen gün artarken, dil
konusu da önem kazanmaktadır. Yeni iletişim teknolojilerindeki hızlı değişim sayesinde medya okuryazarlığı da dijital bir role sahip olmuştur. İnternetteki dilin İngilizce olmasının anadili İngilizce olmayan toplumlarda bazı güçlükleri beraberinde getirdiği düşünülmektedir . Bu çalışmada,
bulanık kümeleme analizi kullanılarak dilin medya okuryazarlığı üzerindeki etkisi ortaya konulmaya çalışılmıştır.

Downloads

Download data is not yet available.

References

ADAMS, D., & HAMM, M. (2001). Literacy İn A Multimedia Age. Norwood, MA: Christopher-Gordon

Publishers.

BROWN, J. A. (1998). Media Literacy Perspectives. Journal Of Communication, 48(1), 44-57.

ÇAĞLAK, E. (2003). Kitle İletişim Araçlarında Türkçenin Yanlış Kullanımı. İstanbul Ticaret Üniversitesi

Dergisi, 4, 117-125.

ÇAĞLAK, E., ÇELIK, T. S., & BAĞLAMA, M. Ç. (2021). Medyanın Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Siyasi Düşünce ve Tutumlarına Yönelik Etkisi: Çanakkale İli Örneği. Kültür Araştırmaları Dergisi, (11), 148-164.

ÇELİK, Ş., ŞENGÜL, T., ŞENGÜL, Ö., & HAKAN, İ. N. C. İ. (2018). Türkiye’de İllere Göre Hayvansal Ve

Bitkisel Ürünlerin Kümeleme Analizi İle İncelenmesi. Journal Of Awareness, 3(5), 385-398.

ÇELİK, Ş. (2013). Kümeleme Analizi İle Sağlık Göstergelerine Göre Türkiye’deki İllerin Sınıflandırılması.

Doğuş Üniversitesi Dergisi, 14(2), 175-194

İRTEŞ GÜLŞEN, M., KÖLEOĞLU, N. (2018). Türkiye

Ve Ortadoğu Ülkelerinde Vergilemede Gönüllü Uyuma İlişkin Göstergelerin Bulanık Kümeleme Analizi

İle Değerlendirilmesi. Geçmiş Ve Gelecek Bağlamında

Orta Doğu, Institut Za GEOGRAFIJU, Podgorice, September, 283-299.

İRTEŞ GÜLŞEN, M. (2019). Türkiye Ve OECD Ülkelerinin Vergi Ödeme Sürelerinin Bulanık Kümeleme

Analizi İle Modellenmesi. İnsan Ve Toplum Bilimleri

Araştırmaları Dergisi, 8 (1), 447-471. DOI: 10.15869/İtobiad.497310.

İNANÇLI, S., & ÇABAŞ, M. (2017). Türkiye’de Teknoloji Transferinin Ekonomik Büyüme Üzerine Etkileri.

In Proceedings Of 2 Nd International Conference On

Scientific Cooperation For The Future İn The Economics And Administrative Sciences, Thessaloniki, 6th8th September, 37-43.

KANDEMİR, A. Ş. (2018). Bulanık Kümeleme Analizi İle Türkiye’deki İllerin Konaklama İstatistiklerine

Göre Sınıflandırılması. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(3), 657-668.

KOLTAY, T. (2011). The Media And The Literacies: Media Literacy, İnformation Literacy, Digital Literacy.

Media, Culture & Society, 33(2), 211-221.

LEWİS, J., & JHALLY, S. (1998). The Struggle Over Media Literacy. Journal Of Communication, 48(1), 109-120.

LYİSCOTT, J., MİRRA, N., & GARCİA, A. (2021). Critical Media Literacy And Popular Culture İn ELA Classrooms. A Policy Research Brief. National Council Of Teachers of English.

MANCA, S., BOCCONİ, S., & GLEASON, B. (2021). “Think Globally, Act Locally”: A Glocal Approach To

The Development Of Social Media Literacy. Computers & Education, 160, 104025.

POTTER, W. J. (2010). Media Literacy, 5th Ed. Thousand Oaks, CA: Sage.

TOMMASİ, F., CESCHİ, A., SARTORİ, R., GOSTİMİR, M., PASSAİA, G., GENERO, S., & BELOTTO, S. (2021). Enhancing Critical Thinking And Media Literacy İn The Context Of IVET: A Systematic Scoping Review. European Journal of Training and Development.

Published

2022-10-28

How to Cite

Köleoğlu, N. (2022). Media literacy and language. JOURNAL OF AWARENESS, 7(4), 163–168. https://doi.org/10.26809/joa.7.4.04

Issue

Section

Research Articles