DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL FUNCTION FROM REPUBLIC TO THE PRESENT IN HAKKARİ PROVINCE
Abstract views: 143 / PDF downloads: 251
DOI:
https://doi.org/10.26809/joa.5.032Keywords:
Education, Population, Hakkari ProvinceAbstract
In terms of educational indicators, the province of Hakkari has remained below the country average since the Republic. Some general characteristics of the province have led to lag in terms of educational function. Due to its geographical location and structure, transportation and communication facilities have not developed in the province, which has been in an isolated region throughout history. Also being far from the important urban centers of the country and the security problems in the region have negatively affected the development of educational opportunities.
Downloads
References
ARVAS, T.Z., (2015), Hakkari’de Hıristiyan bir Topluluk: Nasturiler (1836-1936), Ankara, Hakim Yayınları, ISBN: 978-605-64537-6-2
DİE., (1970), Genel Nüfus Sayımı, Ankara, Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası, Yayın No: 690.
DİE., (1980), Genel Nüfus Sayımı, Ankara, Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası, Yayın No: 990-12
DİE., (1990), Genel Nüfus Sayımı, Ankara, Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası, ISBN 975 - 19 - 0662 - 8
DİE., (2000), Genel Nüfus Sayımı, Ankara, Devlet İstatistik Enstitüsü Matbaası, ISBN 975 - 19 - 3084 – 7.
DOĞAN, M., (2019). Ekonomik Coğrafya. Ankara, Ed: Ö. Doğan Sertkaya & M. Doğan, Beşeri ve Ekonomik Coğrafya (s. 159-194), Pegem Akademi, 2. Baskı, İSBN: 978-605-241-476-7.
Hakkari Valiliği., (1974), Cumhuriyet’in 50. Yılında Hakkari 1973 İl Yıllığı, İstanbul, Pere Yayınevi.
GÜNKÖR, C., (2017). Exploration of the Relationship Between Educationand Development, Journal of International Social Sciences Education, volum 3(1), 14-32.
KAVAK, A., (2016), Hakkari’de Yükselen İlim ve Tasavvuf Güneşi, Seyyid Taha-i Nehri: Hayatı, Tasavvufi Yönü ve Tesirleri, Van, Vameda Yayıncılık, 1. Basım, İSBN: 978-60565178-7-7.
KÜÇÜKER, E., (2012), Türkiye’de Kalkınma Planları Kapsamında Yapılan Eğitim Planlarının Analizi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 20 (1), 9-26.
ÖZAYDINLIK, K., (2014), Toplumsal Cinsiyet Temelinde Türkiye’de Kadın ve Eğitim, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 0 (33), 93-112.
SAĞLAM, A.Ç., ve AYDOĞMUŞ, M., (2016), Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerin Eğitim Sistemlerinin Denetim Yapıları Karşılaştırıldığında Türkiye Eğitim Sisteminin Denetimi Ne Durumdadır?, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1), 17-38.
SERTKAYA DOĞAN, Ö., (2019), Nüfus Coğrafyası, Ankara, Ed: Ö. Doğan Sertkaya & M. Doğan, Beşeri ve Ekonomik Coğrafya (s. 159-194). Pegem Akademi, 2. Baskı, İSBN: 978-605-241-476-7.
SERTKAYA DOĞAN, Ö., (2015), Biga Yarımadası Nüfus Coğrafyası, İstanbul,Yeni Anadolu Yayıncılık, 1. Baskı, İSBN: 978-605-65447-5-0.
TEKELİ, İ. Ve İLKİN, S., (2009), Savaş Sonrası Ortamında 1947 Türkiye İktisadi Kalkınma Planı, İstanbul, Bilge Kültür Sanat Yayıncılık, 1. Baskı, İSBN: 978-605-5715-02-1.
TOP, M. (1999). Meydan Medresesi, Dağların Kenti Hakkari: Kültür, Sanat, Aktüalite Dergisi, Sayı 10 (5), 11-13.
TÜİK., (2008), Bölgesel Göstergeler TRB2 Van, Muş, Bitlis, Hakkari, Ankara, Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, İSSN: 1307-0804.
TÜİK., (2013), Seçilmiş Göstergelerle Hakkari, Ankara, Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası, İSSN: 1307-0804.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Holistence Publications
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
When the article is accepted for publication in the Journal of Awareness, authors transfer all copyright in the article to the Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti.The authors reserve all proprietary right other than copyright, such as patent rights.
Everyone who is listed as an author in this article should have made a substantial, direct, intellectual contribution to the work and should take public responsibility for it.
This paper contains works that have not previously published or not under consideration for publication in other journals.