İŞBAŞI EĞİTİMİ YAPAN İŞGÖRENLERİNİN İŞ ALGILARININ VERİMLİLİĞE ETKİSİNİN İNCELENMESİ: KIRIKKALE İLİ TEKSTİL SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA


Özet Görüntüleme: 227 / PDF İndirme: 227

Yazarlar

  • Ali SEVİNÇ Kırıkkale Üniversitesi/TÜRKİYE
  • Tamer EREN Kırıkkale Üniversitesi/TÜRKİYE

DOI:

https://doi.org/10.15637/jlecon.144

Anahtar Kelimeler:

Verimlilik- İstihdam- İŞKUR

Özet

İşsizliğin azaltılması ve yetişkin nüfusun iş sahibi yapılması, gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin en önemli sorunlarından biridir. Bu amaçla ülkeler destek mekanizmaları geliştirmiş ve istihdam sağlamaya yönelik tedbirler almışlardır. Aynı amaç doğrultusunda ülkemizde de Türkiye İş Kurumu tarafından istihdamı destekleyici çalışmalar yapılmakta, düzenli olarak farklı sektörlere istihdam sağlayıcı destekler verilmektedir. Bunun için işbaşı eğitimi yoluyla yeni istidam sağlayan işletmelere adam/gün sayısına bağlı destekler sağlamakta, bu yolla işsizlerin işbaşı eğitimleri işgücüne kazandırılması ile işsizliğin azaltılması amaçlanmıştır. Bu çalışmada işbaşı eğitimlerinde işgörenlerin iş algılarının işletme verimliliğine katkısı incelenmiş, tekstil sektöründe çalışan 200 kişiye anket yoluyla sorular yöneltilmiş, 170 kişi soruları cevaplamış ve elde edilen veriler analiz edilerek iş algılarının verimliliğe etkisi irdelenmiştir. 

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2016-07-18

Nasıl Atıf Yapılır

SEVİNÇ, A., & EREN, T. (2016). İŞBAŞI EĞİTİMİ YAPAN İŞGÖRENLERİNİN İŞ ALGILARININ VERİMLİLİĞE ETKİSİNİN İNCELENMESİ: KIRIKKALE İLİ TEKSTİL SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA. JOURNAL OF LIFE ECONOMICS, 3(Special/Öz), 77–88. https://doi.org/10.15637/jlecon.144

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri