TOURIST HOTEL LOCATION SELECTION WITH ANALYTIC HIERARCHY PROCESS
Özet Görüntüleme: 282 / PDF İndirme: 856
DOI:
https://doi.org/10.15637/jlecon.82Anahtar Kelimeler:
Hotel Location Selection- Multi-Criteria Decision Making (MCDM)- Analytic Hierarchy Process (AHP)Özet
Selection of tourist hotel location is a multi-criteria decision making (MCDM) problem and has a strategic importance for the hotel management. In tourism sector, location selection decisions are critical as they are costly and difficult to reverse, and entail a long term commitment. For this reason, in this study AHP (Analytic Hierarchy Process) method is proposed to help the hotel management to select the most proper location for their new tourist hotel investment. In the application part, selection of tourist hotel location in Denizli, Turkey is conducted to demonstrate the computational process and effectiveness of AHP method
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2015 Jolistence Publications
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Yazarlar, makale Journal of Economics'te yayınlanmak üzere kabul edildiğinde .makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Holistence Publications'a devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.