TÜRKİYE’NİN İMALAT SANAYİ ÜRÜN GRUPLARINDAKİ İHRACAT REKABET GÜCÜNÜN BELİRLENMESİ: 1996-2015 DÖNEMİ ANALİZİ
Özet Görüntüleme: 236 / PDF İndirme: 234
DOI:
https://doi.org/10.15637/jlecon.205Anahtar Kelimeler:
imalat sanayi- rekabet gücü- Vollrath İndeksi- TürkiyeÖzet
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’nin imalat sanayi ürünleri ihracatındaki küresel rekabet gücünü, Açıklanmış Karşılaştırmalı Üstünlük (RCA) yöntemini kullanarak belirleyebilmektir. Veri seti, SITC Rev.3, 3 dijit sınıflandırmadaki 157 mal grubuna ait ihracat verilerinden oluşmakta, zaman aralığı ise 1996’dan 2015’e 20 yılı kapsamaktadır. Çalışmanın analizinde, Vollrath İndeksi kullanılmış ve her bir ürün grubu için RCA katsayıları hesaplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre Türkiye, 157 imalat sanayi ürün grubu ihracatından, 57’sinde rekabet avantajına, kalan diğer 100 mal grubunda ise rekabet dezavantajına sahiptir. Türkiye’nin, rekabet avantajına sahip olduğu söz konusu 57 ürün grubundan 19’u güçlü üstünlük, 18’i orta derece üstünlük ve 20’si de zayıf üstünlük şeklindedir. Bununla birlikte, RCA katsayılarında ikinci dönem itibari ile önemli düşüşler de söz konusudur.
İndirmeler
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2017 Jolistence Publications
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Yazarlar, makale Journal of Economics'te yayınlanmak üzere kabul edildiğinde .makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Holistence Publications'a devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.