ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL TEKNİKLERLE ANALİZİ


Özet Görüntüleme: 764 / PDF İndirme: 553

Yazarlar

  • Bilge BAŞÇI Öğrenci/Marmara Üniversitesi/TÜRKİYE
  • Selay GİRAY Marmara Üniversitesi/TÜRKİYE

DOI:

https://doi.org/10.15637/jlecon.160

Anahtar Kelimeler:

Toplumsal cinsiyet- lojistik regresyon- kümeleme analizi- uygulamalı istatistik

Özet

Çalışmanın amacı Marmara Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan lisans öğrencilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarını çok değişkenli analiz teknikleri ile incelemektir. Araştırmanın evrenini Marmara Üniversitesi’nde öğrenim görmekte olan lisans öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında literatürde geçerliliği ve güvenilirliği kanıtlanmış “Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. İlgili anket Tabakalı Örnekleme tekniğiyle tasarlanan 3403 birimlik bir örnekleme uygulanmıştır. Tabakalandırma fakültelere göre yapılmış, alt örneklem hacimleri belirlenirken Orantılı Dağıtım’dan yararlanılmıştır. Toplanan veriler başta Lojistik Regresyon ve İki Aşamalı Kümeleme analizi olmak üzere çeşitli istatistik teknikler ile analiz edilmiş, bulgular karşılaştırmalı olarak yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda öğrencilerin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarının başta cinsiyet olmak üzere, medeni durum, sınıf, fakülte, aile tipi, anne eğitim düzeyi ve erkek kardeş sayısı değişkenlerine göre geleneksel veya eşitlikçi olarak değiştiği tespit edilmiştir. Ayrıca öğrenciler geleneksel erkek öğrenciler, geleneksel kadın öğrenciler ve eşitlikçi erkek öğrenciler olarak üç kümeye ayrılmıştır. 

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2016-10-31

Nasıl Atıf Yapılır

BAŞÇI, B., & GİRAY, S. (2016). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TOPLUMSAL CİNSİYET ROLLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL TEKNİKLERLE ANALİZİ. JOURNAL OF LIFE ECONOMICS, 3(4), 117–142. https://doi.org/10.15637/jlecon.160

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri