Talip Apaydın’ın eserlerinde çocuk ve eğitim teması


Özet Görüntüleme: 0 / PDF İndirme: 0

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33390/ijla.2594

Anahtar Kelimeler:

Talip Apaydın- Çocuk Edebiyatı- Eğitim- Köy Yaşamı

Özet

Bu çalışma, Türk edebiyatının özgün isimlerinden Talip Apaydın’ın çocuk edebiyatına yaptığı katkılar ve özellikle de eserlerindeki eğitsel iletiler üzerine odaklanmaktadır. Apaydın, kırsal yaşamın gerçeklerini ve insanların sorunlarını çocuklara aktarırken, aynı zamanda onlara eğitimin önemini de vurgulamıştır. Araştırmada, Apaydın’ın çocuklar için yazdığı bir hikâye kitabındaki beş öyküsü ve bir çocuk romanı incelenerek yazarın çocuklara iletileri ve eğitim anlayışı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, Apaydın’ın çocuk edebiyatı eserlerinde eğitim, sadece okul ortamıyla sınırlı kalmayıp yaşamın her alanında öğrenme ve gelişme anlamına gelmektedir. Yazarın bu eserlerinde genel olarak sevgi, kişisel gelişim, yurt sevgisi, Anadolu kültürü ve toplum düzeni temalı iletiler verdiği belirlenmiştir. Ayrıca, bu eserler yoluyla çocuklara kırsal kesimdeki zorluklara karşın eğitimle daha iyi bir geleceğe ulaşabileceklerine dair inanç vurgulanmaktadır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

AKBAYIR, S. (2010). Çocuğum neyi okumalı? Ankara: Pegem Akademi.

APAYDIN, T. (1966). Toprağa basınca. İstanbul: Arkın Kitabevi.

APAYDIN, T. (1981). O güzel insanlar. İstanbul: Can Sanat Yayınları.

APAYDIN, T. (1995). Bilgiden bilince eğitim. Ankara: Eğit-Der Yayınları.

BAYRAK, M. (1978). Köy enstitülü yazarlar ozanlar. Ankara. Töb-Der Yayınları.

YILDIRIM, A. & ŞIMŞEK H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

MERRIAM, S. B. & TISDELL, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and ımplementation (Fourth Edition). San Fransisco, CA: Jossey Bass.

KOÇAKOĞLU, B. & ÇALIK, N. (2017). Talip Apaydın’ın romanlarında din (İslam) algısı. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (37): 79- 100.

ÖDER, S. A. (2024). Talip Apaydın’ın toplumcu gerçekçi köy öykülerinin anatomisi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (38), 354-373. DOI: 10.29000/rumelide.1439644.

ŞİMŞEK, T. (2011). Kuramdan uygulamaya çocuk edebiyatı. Ankara: Grafiker Yayınları.

UCA, M. (2005). Talip Apaydın’la New York’ta köy enstitüleri ve yapıtları üzerine, Berfin Bahar Dergisi, Sayı:84, s. 20.

İndir

Yayınlanmış

2025-01-02

Nasıl Atıf Yapılır

Geçgel, H., & Tepe, İsmail E. (2025). Talip Apaydın’ın eserlerinde çocuk ve eğitim teması. INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE AND AWARENESS, 3(2), 49–67. https://doi.org/10.33390/ijla.2594

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri