Talip Apaydın’ın eserlerinde çocuk ve eğitim teması
Özet Görüntüleme: 0 / PDF İndirme: 0
DOI:
https://doi.org/10.33390/ijla.2594Anahtar Kelimeler:
Talip Apaydın- Çocuk Edebiyatı- Eğitim- Köy YaşamıÖzet
Bu çalışma, Türk edebiyatının özgün isimlerinden Talip Apaydın’ın çocuk edebiyatına yaptığı katkılar ve özellikle de eserlerindeki eğitsel iletiler üzerine odaklanmaktadır. Apaydın, kırsal yaşamın gerçeklerini ve insanların sorunlarını çocuklara aktarırken, aynı zamanda onlara eğitimin önemini de vurgulamıştır. Araştırmada, Apaydın’ın çocuklar için yazdığı bir hikâye kitabındaki beş öyküsü ve bir çocuk romanı incelenerek yazarın çocuklara iletileri ve eğitim anlayışı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, Apaydın’ın çocuk edebiyatı eserlerinde eğitim, sadece okul ortamıyla sınırlı kalmayıp yaşamın her alanında öğrenme ve gelişme anlamına gelmektedir. Yazarın bu eserlerinde genel olarak sevgi, kişisel gelişim, yurt sevgisi, Anadolu kültürü ve toplum düzeni temalı iletiler verdiği belirlenmiştir. Ayrıca, bu eserler yoluyla çocuklara kırsal kesimdeki zorluklara karşın eğitimle daha iyi bir geleceğe ulaşabileceklerine dair inanç vurgulanmaktadır.
İndirmeler
Referanslar
AKBAYIR, S. (2010). Çocuğum neyi okumalı? Ankara: Pegem Akademi.
APAYDIN, T. (1966). Toprağa basınca. İstanbul: Arkın Kitabevi.
APAYDIN, T. (1981). O güzel insanlar. İstanbul: Can Sanat Yayınları.
APAYDIN, T. (1995). Bilgiden bilince eğitim. Ankara: Eğit-Der Yayınları.
BAYRAK, M. (1978). Köy enstitülü yazarlar ozanlar. Ankara. Töb-Der Yayınları.
YILDIRIM, A. & ŞIMŞEK H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
MERRIAM, S. B. & TISDELL, E. J. (2015). Qualitative research: A guide to design and ımplementation (Fourth Edition). San Fransisco, CA: Jossey Bass.
KOÇAKOĞLU, B. & ÇALIK, N. (2017). Talip Apaydın’ın romanlarında din (İslam) algısı. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, (37): 79- 100.
ÖDER, S. A. (2024). Talip Apaydın’ın toplumcu gerçekçi köy öykülerinin anatomisi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (38), 354-373. DOI: 10.29000/rumelide.1439644.
ŞİMŞEK, T. (2011). Kuramdan uygulamaya çocuk edebiyatı. Ankara: Grafiker Yayınları.
UCA, M. (2005). Talip Apaydın’la New York’ta köy enstitüleri ve yapıtları üzerine, Berfin Bahar Dergisi, Sayı:84, s. 20.
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2025 Holistence Publications
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Yazarlar, makale HOMEROS’da yayınlanmak üzere kabul edildiğinde. makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiş olmalıdır.