https://journals.gen.tr/index.php/ijla/issue/feedINTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE AND AWARENESS 2025-01-02T12:08:35+03:00İlknur HERSEK SARIijola.editorial@gmail.comOpen Journal Systems<p><em>International Journal of Language and Awareness (IJLA) (E-ISSN: 2979-983X),</em> 2018 yılından itibaren HOMEROS adı ile yayına başlamıştır. 2022 yılında dergi adı <em>Journal of Language and Awareness</em> olarak değiştirilmiştir. IJLA, Dil ve Edebiyat alanında çok çeşitli konuları kapsayan orijinal araştırma makaleleri ve incelemeleri yayınlayan açık erişimli bir dergidir.</p> <p>Derginin yayın dili <strong>Türkçe, Azerice, İngilizce ve Rusça'dır</strong>.</p> <p><strong><em>IJLA, 4. ciltten itibaren sürekli yayın akışına geçmiştir. Her bir ciltte iki sayı olacak ve makaleler kabul edildikçe ilgili sayıya atanacaktır. Bir makale kabul edildiğinde, tüm dergi sayısının tamamlanmasını beklemeden, çevrimiçi olarak yayınlanacaktır. </em></strong></p>https://journals.gen.tr/index.php/ijla/article/view/2593Turkish learning anxieties of refugee students in Turkey and the effect of some variables on their learning anxieties2024-11-23T09:34:12+03:00Mehmet Kardoğanmhmtkardogan13@gmail.comMehmet Nuri Kardaşmnkardas@yyu.edu.tr<p>The aim of this study is to determine the Turkish learning anxiety of refugee students studying in secondary schools in Turkey and the effect of some variables on their learning anxiety. For this purpose, descriptive survey model, one of the quantitative research approaches, was used in the study. The research was conducted with 200 refugee students studying at Mezitli Imam Hatip Secondary School in Mezitli District of Mersin Province in the spring semester of the 2023-2024 academic year. The data of the study were collected with “Personal Information Form” and “Anxiety Scale for Learning Turkish as a Foreign Language”. Descriptive statistical techniques, t-test for independent samples, one-way analysis of variance for variables with more than two groups were used to analyze the collected data. At the end of the study, it was determined that refugee students had a moderate level of anxiety. In addition, it was determined that gender, age, mother tongue, duration of stay in Turkey, reason for being in Turkey, place of birth variables had no effect on students' Turkish learning anxiety.</p>2025-01-02T00:00:00+03:00Telif Hakkı (c) 2025 Holistence Publicationshttps://journals.gen.tr/index.php/ijla/article/view/2594Talip Apaydın’ın eserlerinde çocuk ve eğitim teması2024-11-12T13:41:10+03:00Hulusi Geçgelhgecgel@comu.edu.trİsmail Eren Tepeierentepe@gmail.com<p>Bu çalışma, Türk edebiyatının özgün isimlerinden Talip Apaydın’ın çocuk edebiyatına yaptığı katkılar ve özellikle de eserlerindeki eğitsel iletiler üzerine odaklanmaktadır. Apaydın, kırsal yaşamın gerçeklerini ve insanların sorunlarını çocuklara aktarırken, aynı zamanda onlara eğitimin önemini de vurgulamıştır. Araştırmada, Apaydın’ın çocuklar için yazdığı bir hikâye kitabındaki beş öyküsü ve bir çocuk romanı incelenerek yazarın çocuklara iletileri ve eğitim anlayışı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre, Apaydın’ın çocuk edebiyatı eserlerinde eğitim, sadece okul ortamıyla sınırlı kalmayıp yaşamın her alanında öğrenme ve gelişme anlamına gelmektedir. Yazarın bu eserlerinde genel olarak sevgi, kişisel gelişim, yurt sevgisi, Anadolu kültürü ve toplum düzeni temalı iletiler verdiği belirlenmiştir. Ayrıca, bu eserler yoluyla çocuklara kırsal kesimdeki zorluklara karşın eğitimle daha iyi bir geleceğe ulaşabileceklerine dair inanç vurgulanmaktadır.</p>2025-01-02T00:00:00+03:00Telif Hakkı (c) 2025 Holistence Publicationshttps://journals.gen.tr/index.php/ijla/article/view/2597Türkçe öğretmeni adaylarının dil bilgisi öğretimine ilişkin görüşleri2024-12-04T22:21:08+03:00Hatice Zorlu Kanaecrin.86@hotmail.comArda Köroğluardakoroglu699@gmail.comHasibe Gül Doğandoganhasibe0@gmail.com<p>Türkçe Öğretimi, öğrencilerin dinleme ve konuşma gibi doğal dil becerilerini geliştirmenin yanında sonradan edinilen okuma ve yazma becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir. Aynı zamanda Türkçe öğretimi, hedef kitlenin Türkçeyi etkili kullanmasını hedeflemenin yanı sıra öğrencilerin kelime dağarcığını genişletmeyi ve hedef kitlenin Türkçenin zenginliklerinden yararlanılmasını sağlamayı da amaçlamaktadır. Bu hedefler doğrultusunda dil bilgisi, ana dili olarak Türkçe öğrenen bireylerin bu becerileri kazanmasında araç olarak kullanılmaktadır. Dil bilgisi öğretimi, hedef kitlenin dilin yapı ve işlev özelliklerini geliştirerek öğrencilerin dil becerilerini ana dilinin kurallarına uygun ve doğru bir şekilde kullanmalarını sağlamaktadır. Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının dil bilgisi öğretimine ilişkin görüşlerini incelemektir. Çalışmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni kullanılmış olup öğretmen adaylarının dil bilgisi öğretimine dair algıları, beklentileri ve deneyimleri incelenmiştir. Çalışmada elde edilen veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın geçerlik güvenilirliğini sağlamak amacıyla üç farklı alan uzmanının görüşü alınmış ve forma son şekli verilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, ülkenin batısında yer alan bir üniversitede Türkçe öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda Türkçe öğretmeni adaylarının dil bilgisi öğretimine ilişkin görüşleri ve gözlemleri tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının dil bilgisi öğretiminin Türkçe öğretimindeki işlevine yönelik algıları ve beklentileri değerlendirilmiştir. Bunun yanında dil bilgisi öğretiminin, ana dil olarak Türkçe öğretimindeki rolü ve bu öğretimin hedef kitlenin dört temel beceriyi edinme süreci incelenmiş ve dil bilgisi öğretiminin, bu süreçte motivasyon seviyesini nasıl etkilediği ele alınmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda Türkçe öğretmeni adaylarının tecrübelerinden yararlanılarak dil bilgisi öğretiminin nasıl geliştirilebileceğine dair öneriler sunulmuş ve gelecekte dil bilgisi öğretimi için iyileştirme alanlarının belirlenmesine katkıda bulunulmuştur.</p>2025-01-02T00:00:00+03:00Telif Hakkı (c) 2025 Holistence Publications