Yapay Zeka (AI) Tabanlı Uzaktan Eğitimde Etkileşim Tasarımı: Öğrenci Başarısını Artırmak için Yeni Yaklaşımlar


Özet Görüntüleme: 0 / PDF İndirme: 0

Yazarlar

  • Tülay Dargut Güler Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

DOI:

https://doi.org/10.70447/ktve.2464

Anahtar Kelimeler:

Yapay zeka- Yapay Zeka Etkileşim Özellikleri- Uzaktan Eğitim- Uzaktan Eğitimde Etkileşim

Özet

Yapay zeka teknolojileri her alanda olduğu gibi eğitim alanında da devrim niteliğinde dönüşümler yaratma potansiyeline sahiptir. Hem geleneksel yüz yüze eğitimde hem de uzaktan eğitimde etkilerinin büyük oranda hissedileceği yapay zekanın öğrenme süreçleri ile nasıl bütünleştirilebileceğine yönelik yapılacak araştırmalar, öğretmenler ve öğrencilerin bu dönüşüme daha hazır bir şekilde girebilmeleri açısından önemli olacaktır. Bu makalede de uzaktan eğitim boyutu ele alınarak, yapay zeka etkileşim özelliklerinin uzaktan eğitim etkileşim türlerindeki rolünün ve bu bağlamda yapay zeka destekli uzaktan eğitimde etkileşim tasarımının incelenmesi amaçlanmaktadır.Çalışmada öncelikle yapay zeka etkileşim özellikleri (Doğal Dil İşleme (NLP) ve Sohbet Botları, Görüntü ve Ses Tanıma, Veri Analizi ve Karar Verme, Gelişmiş Kişiselleştirme ve İçerik Üretimi) tanıtılmış ve sonrasında uzaktan eğitimdeki öğrenci-öğrenci, öğrenci-öğretmen, öğrenci-içerik ve öğrenci-arayüz etkileşimlerinin bu yapay zeka destekli özelliklerle nasıl bütünleştirilebileceği tartışılmıştır. Sonuç olarak yapay zeka etkileşim özellikleri ile uzaktan eğitimdeki etkileşimlerin daha dinamik, etkili ve kişiselleştirilmiş bir forma dönüştürülebilen ve böylece hem öğretmenlerin iş yükünü azaltabilen hem de öğrencilere çok daha zengin ve gelişmiş etkileşim süreçleri sunabilen tasarım önerileri sunulmuştur. Bu teknolojilerin başarılı bir şekilde entegre edilmesi, öğrencilerin motivasyonunu ve katılımını artırarak, öğrenme sürecini daha verimli hale getirebilir ve akademik başarıyı yükseltebilir. Gelecekte, yapay zeka destekli etkileşim tasarımının etkililiğini ve verimliliğini inceleyen çeşitli araştırmalar yapılarak bunların daha da geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması, uzaktan eğitimde daha başarılı ve tatmin edici öğrenme deneyimlerinin önünü açacaktır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2024-08-04

Nasıl Atıf Yapılır

Dargut Güler, T. (2024). Yapay Zeka (AI) Tabanlı Uzaktan Eğitimde Etkileşim Tasarımı: Öğrenci Başarısını Artırmak için Yeni Yaklaşımlar. Kuantum Teknolojileri Ve Enformatik Araştırmaları Dergisi, 2(2). https://doi.org/10.70447/ktve.2464