TÜRK MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN DIŞ TİCARET YAPISININ ANALİZİ


Özet Görüntüleme: 326 / PDF İndirme: 282

Yazarlar

  • Dilek ŞAHİN Cumhuriyet Üniversitesi/TÜRKİYE

DOI:

https://doi.org/10.15637/jlecon.135

Anahtar Kelimeler:

Mobilya Sektörü- Rekabet Gücü- Endüstri-içi Ticaret- Açıklanmış Karşılaştırmalı Üstünlükler Endeksi

Özet

Mobilya sektörü, önemli imalat sanayi alt sektörlerinden biridir. Mobilya sektörü, inşaat sektörünün gelişmesi ve mobilya kullanım alanının artması ile hızla büyümektedir. Bu çalışmanın esas amacı, Türkiye’nin mobilya sektörü dış ticaret yapısını analiz etmektir. Çalışmada 2000-2015 dönemi esas alınmıştır. Çalışmada iki yöntem kullanılmıştır. İlk olarak mobilya sektörünün endüstri-içi ticaret yapısı analiz edilmiştir. İkinci olarak mobilya sektörünün rekabet gücü analiz edilmiştir. Çalışmada sonuç olarak mobilya sektöründe ticaretin endüstri-içi ticaret şeklinde gerçekleştiği görülmüştür. Ayrıca endüstri-içi ticaret düşük kaliteli dikey endüstri-içi ticaret şeklinde gerçekleşmektedir. Rekabet gücü analizi sonucunda ise mobilya sektöründe rekabet gücünün yıllar itibariyle artış gösterdiği görülmüştür. 

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Yayınlanmış

2016-07-30

Nasıl Atıf Yapılır

ŞAHİN, D. (2016). TÜRK MOBİLYA SEKTÖRÜNÜN DIŞ TİCARET YAPISININ ANALİZİ. JOURNAL OF LIFE ECONOMICS, 3(3), 7–26. https://doi.org/10.15637/jlecon.135

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri