SOSYAL MEDYA REKLAMLARINDA TÜKETİCİ ALGILAMALARI İLE SATIN ALMA NİYETİ VE AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİM ARASINDAKİ İLİŞKİ


Özet Görüntüleme: 823 / PDF İndirme: 1017

Yazarlar

  • Ecehan TURGUT Öğrenci/Trakya Üniversitesi/TÜRKİYE
  • Ayşe AKYOL Trakya Üniversitesi/TÜRKİYE
  • Selay GİRAY Marmara Üniversitesi/TÜRKİYE

DOI:

https://doi.org/10.15637/jlecon.123

Anahtar Kelimeler:

Sosyal Medya- Reklam- Satın Alma Niyeti- Ağızdan Ağıza İletişim

Özet

İlerleyen teknolojinin de yardımıyla oluşan yeni iletişim çevresinde sosyal medya, kullanıcılarının bilgi ve tecrübelerini paylaştığı sanal bir platform olarak tanımlanabilir. Tüketiciler işte veya evde daha çok vakit geçirdikçe sosyal medya kullanımları artmakta, bu tüketiciler reklam yoluyla ürün ve hizmetler ile ilgili daha fazla bilgi edinmektedir. Bu çalışmada online reklamlar, satın alma niyeti ve ağızdan ağıza iletişim arasındaki etkileşiminin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma keşfedici ve tanımlayıcı bir araştırmadır. Süre olarak ise anlık olarak yürütülmüştür. Kolayda örnekleme ile seçilen 233 facebook kullanıcısı üzerinde anket tekniği kullanılarak yapılmıştır. Anket formunda daha önce hazırlanmış ve başka araştırmacılar tarafından kullanılmış ölçekler kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS ve NCSS 2007 programları kullanılarak analiz edilmiştir. Verilere güvenilirlik analizi uygulanmış ve yüksek güvenilirlik sonucu alınmıştır. Anket sonuçları değerlendirilmesinde, Faktör Analizi, Kanonik Korelasyon Analizi ve Çoklu Regresyon Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal medya reklamlarının satın alma niyeti ve ağızdan ağıza iletişim üzerinde etkisi olduğu gözlenmiştir. 

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2016-04-28

Nasıl Atıf Yapılır

TURGUT, E., AKYOL, A., & GİRAY, S. (2016). SOSYAL MEDYA REKLAMLARINDA TÜKETİCİ ALGILAMALARI İLE SATIN ALMA NİYETİ VE AĞIZDAN AĞIZA İLETİŞİM ARASINDAKİ İLİŞKİ. JOURNAL OF LIFE ECONOMICS, 3(2), 55–74. https://doi.org/10.15637/jlecon.123

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri