MUHASEBE ÖĞRETİMİNDE YENİ YÖNTEMLERİN GEREKLİLİĞİ VE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ESNEK ÖĞRETİM MODELLERİNİN UYGULANMASI VE BİGA İİBF ÖRNEĞİ


Özet Görüntüleme: 420 / PDF İndirme: 249

Yazarlar

  • Halis KALMIŞ Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

DOI:

https://doi.org/10.15637/jlecon.249

Anahtar Kelimeler:

Tersyüz edilmiş öğretim- muhasebe öğretimi- bilgisayar destekli öğretim- kişiselleştirilmiş esnek muhasebe öğretim modeli

Özet

Muhasebe öğretiminde genellikle geleneksel yaklaşımlar uygulanmaktadır. Geleneksel yaklaşımlar, öğreticinin aktifliği çerçevesinde kara tahta veya çeşitli sunum araçları kullanımıyla bilgilendirme ve genellikle konu anlatımında örnek olay çözümü ve ödev verme temelinde gerçekleşmektedir. Öğrenci ise dinleme, not alma, anlamadığını sorma ve verilen ödevleri yapma durumunda olup pasif konumdadır. Bu yaklaşımda, öğreticinin başarılı ve etkinliğinden bağımsız olarak, öğrencinin yeni kavram ve bilgilerle karşılaşması ve öğrencinin öğrenme şekli ve bilgiyi algılama düzeyine bağlı olarak muhasebe öğreniminde başarı düzeyi oransal olarak düşüktür. Dolaysıyla geleneksel yöntemlerin uygulanması kolay ve alışık olmasına karşın, başarısının düşük olması nedeniyle bu yaklaşımlarda ısrar etmek çok anlamlı değildir. 

Geleneksel yaklaşım yerine, öğrencinin, önceden belirlenmiş konulara teknolojik araçlar yardımıyla istediği zamanda çalışma ve derslik ortamında anlamadığını sorma, öğreticinin konuyla ilgili sorgulama ve örnek olay çözdürmesi yoluyla öğrendiklerini pekiştirmesi modeli daha etkili, yararlı ve sonuç alıcı olabilir. Bu model, yabancı yazında Flipped veya inverted classroom/teaching ve blended teaching olarak adlandırılmaktadır. Bu modellerin ortak noktası, öğrencilerin öğrenmede kişiselleştirilmiş esnek öğretim modelinin uygulanmasıdır. Bu doğrultuda, bu çalışmanın amacı, muhasebe eğitim ve öğretiminde kişiselleştirilmiş esnek öğretim modelinin uygulanmasının gerekliliği ve önemi üzerinde durularak farkındalık yaratmak ve Biga İİBF işletme bölümü genel muhasebe dersinde  kültürel yapı değişikliği ile öğretim modeline yaklaşımının belirlenmesi amacıyla uygulamaktır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

Chen, Yunglung, Yuping Wang, Kinshuk ve Nian-Shing Chen, (2014), Is FLIP enough? Or should we use the FLIPPED model instead?, Computers & Education, October, v. 79. s. 16-27.
Demiralay, Raziye ve Serçin Karataş, (2014), Evde Ders Okulda Ödev, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Ağustos, Cilt: 3 Sayı: 3,
Deppe, Sonderegger. Stıce, Clark, Streulıng, (1991), "Emerging Competencies for The Practice of Accounting", Journal of Accounting Education, Vol. 9.
Kardaş, Ferhat ve Yeşilyaprak, Binnur, (2015), Eğitim ve Öğretimde Güncel Bir Yaklaşım: Teknoloji Destekli Esnek Öğrenme, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt: 48, Sayı:2, s. 101-121.
King, A. (1993). From Sage on the Stage to Guide on the Side, College Teaching, Volume:41, Number:1, p. 30-35.
Sürmeli, Fevzi, (2007), Muhasebe Eğitiminde e-Değişimi Yakalamak, MUFAD, Sayı:33, s.30.
Şimşek, N., (1997), Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Derste Eğitim Teknolojisi Kullanımı, Anıl Matbaa ve Cilt Evi, Ankara.
Zaif, Figen ve Ayanoğlu, Yıldız, (2007), Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye'de Bir İnceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı: 9/1.

İndir

Yayınlanmış

2018-04-30

Nasıl Atıf Yapılır

KALMIŞ, H. (2018). MUHASEBE ÖĞRETİMİNDE YENİ YÖNTEMLERİN GEREKLİLİĞİ VE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ESNEK ÖĞRETİM MODELLERİNİN UYGULANMASI VE BİGA İİBF ÖRNEĞİ. JOURNAL OF LIFE ECONOMICS, 5(2), 45–54. https://doi.org/10.15637/jlecon.249

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri