SOSYAL MEDYA VE VATANDAŞ ODAKLI KAMU HİZMETİ YAKLAŞIMI


Özet Görüntüleme: 218 / PDF İndirme: 222

Yazarlar

  • Özge UYSAL ŞAHİN Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi/TÜRKİYE

DOI:

https://doi.org/10.15637/jlecon.223

Anahtar Kelimeler:

Web 2.0- Sosyal Medya- Vatandaş Odaklı Kamu Hizmeti- E-Devlet

Özet

Web 2.0 teknolojileriyle beraber gelişim gösteren sosyal medya uygulamaları hayatın her alanını etkilemeye başlamıştır. Bloglar, YouTube, Facebook, Twitter ve Linkedn gibi uygulamaların kullanıcı sayısı artarken bunları sadece kişiler değil özel ve kamu kurum ve kuruluşlarıyla STK’lar da kullanmaya başlamıştır. Özellikle Yeni Kamu Yönetimi (YKY) yaklaşımıyla beraber bir dönüşüm yaşayan kamu sektöründe sosyal medyanın önemi artmaktadır. YKY çerçevesinde vatandaş odaklı kamu hizmeti anlayışını hayata geçirmeye çalışan devletler için teknolojik ilerlemelerin göz arda edilmesi mümkün görünmemektedir. Bu bağlamda, sosyal medya uygulamaların vatandaş odaklı hizmet anlayışı için ne gibi bir etki yaratacağı, artı ve eksi tarafları ile bu uygulamaların söz konusu hizmet anlayışı çerçevesinde nasıl kullanılabileceği sorularına cevap bulmak gerekmeKtedir. Bu çalışmada da, bu sorular cevaplandırılmaya çalışılarak bir değerlendirme yapılacak ve önerilerde bulunulacaktır. 

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2017-10-30

Nasıl Atıf Yapılır

UYSAL ŞAHİN, Özge. (2017). SOSYAL MEDYA VE VATANDAŞ ODAKLI KAMU HİZMETİ YAKLAŞIMI. JOURNAL OF LIFE ECONOMICS, 4(4), 51–76. https://doi.org/10.15637/jlecon.223

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri