GAZLI İÇECEK TÜKETİMİNDE TÜKETİCİLERİN MARKA ALGISININ BELİRLENMESİ: İZMİR İLİ ÖRNEĞİ


Özet Görüntüleme: 298 / PDF İndirme: 254

Yazarlar

  • Ebru ONURLUBAŞ Trakya Üniversitesi/TÜRKİYE
  • Hüseyin ÇAKIRLAR Trakya Üniversitesi/TÜRKİYE

DOI:

https://doi.org/10.15637/jlecon.198

Anahtar Kelimeler:

Marka Algısı- Marka Bağlılığı- Marka İmajı- Tüketici

Özet

Üretim teknolojilerindeki gelişmeler ve dünya ekonomisindeki büyümeyle birlikte üretilen ürün ve hizmetlerin sayısı artmış, işletmelerin pazarda kendilerine yer bulmaları zorlaşmıştır. İşletmeler doğru oluşturulmuş bir markalama stratejisiyle rakiplerinden bir adım önde olmayı amaç edinmişlerdir. Markalar ürün ve hizmetleri diğerlerinden ayırmaya yarayan, her türlü işaret, yazı ve sembol olarak karşımıza çıkmaktadır. İşletmeler tarafından etkili bir şekilde oluşturulmuş markalar sadık müşteri yaratma konusunda işletmelere yardımcı olmaktadır. Bu çalışmada İzmir ilindeki 666 tüketici üzerinde anket çalışması gerçekleştirilerek, tüketicilerin gazlı içecek tüketimlerinde marka algısı ölçülmüştür. Araştırma kapsamında 13 adet ifade hazırlanmıştır. Bu kapsamda SPSS 22 paket programı kullanılarak faktör analizi uygulanmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda marka bağımlılığı ve marka imajı olarak isimlendirilen iki faktör bulunmuştur. Faktör analizi ölçekleri için güvenilirlik analizi yapılmıştır. Doğrulayıcı faktör analizi ile iki boyutlu faktör netleştirilmiştir. 

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

İndir

Yayınlanmış

2017-07-31

Nasıl Atıf Yapılır

ONURLUBAŞ, E., & ÇAKIRLAR, H. (2017). GAZLI İÇECEK TÜKETİMİNDE TÜKETİCİLERİN MARKA ALGISININ BELİRLENMESİ: İZMİR İLİ ÖRNEĞİ. JOURNAL OF LIFE ECONOMICS, 4(3), 93–112. https://doi.org/10.15637/jlecon.198

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri