MARMARA BÖLGESİ ÜNİVERSİTELERİNİN İNOVASYON FARKINDALIĞI: MİSYON VE VİZYON BİLDİRİMLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ


Özet Görüntüleme: 134 / PDF İndirme: 337

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.15637/jlecon.7.017%20%20%20

Anahtar Kelimeler:

Üniversite- Misyon- Vizyon- İnovasyon- Margmara Bölgesi

Özet

Üniversiteler; dünyada yaşanan hızlı değişim ve dönüşüm sürecinden etkilenen kurumlar olmakla birlikte, bu değişim ve dönüşümü ortaya çıkaran kaynaklar arasında yer almaktadır. Ayrıca üniversiteler, bu değişimin sürekliliği gereği, daima kurumsal ve toplumsal değer yaratacak yenilikleri, bir başka ifadeyle inovasyonu hedeflemesi gereken kurumlardır. Örgütlerin hedefleri ile geleceğe yönelik öngörüleri ise, misyon ve vizyon bildirimleri aracılığıyla açıklanır. Örgütün tepe yönetimi tarafından belirlenen misyon ve vizyon, örgüt çalışanlarına yol gösterme ve örgütsel hedefleri benimsetme fonksiyonunu yerine getirir. Dolayısıyla örgütlerin tüm kaynaklarını örgütsel hedefler doğrultusunda kullanabilmesi için, etkili misyon ve vizyon bildirimleri bir gerekliliktir. Bu açıdan değerlendirildiğinde, üniversitelerin misyon ve vizyon bildirimlerinin, inovasyona ilişkin ifadeler içermesi beklenir. Bu noktadan hareketle çalışmanın amacı, Marmara Bölgesinde faaliyet gösteren devlet ve vakıf üniversitelerinin İktisadi ve İdari Bilimler, Siyasal Bilgiler, Sosyal Bilimler, Yönetim Bilimleri, İktisat, İşletme, İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakülteleri ile İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültelerinin misyon ve vizyon bildirimlerinin inovasyon kavramı çerçevesinde karşılaştırmalı olarak analizidir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

ALTINKURT, Y. ve YILMAZ, K. (2011), İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarının Vizyon, Misyon ve Değerleri ile İlgili Bir Çözümleme, Akademik Bakış Dergisi (23), 1-15.

DEMİR, C. ve YILMAZ, M. K. (2010), Stratejik Planlama Süreci ve Örgütler Açısından Önemi, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1), ss.69-88.

GRUSENMEYER, D. (2019), Mission, Vision, Values & Goals, https://ecommons.cornell.edu/bitstream/handle/1813/36906/pdmission.pdf?sequence=1&isAllowed=y, (Erişim Tarihi: 04.04.2019).

GÜNGÖR, G. ve GÖKSU, A. (2019), Kamu İnovasyon Uygulaması: Türkiye Örneği, Akademik Platform , http://www.isites.info/pastconferences/isites2013/isites2013/papers/isites13246.pdf, ss.1245-1254.

HOFSTRAND, D. (2019), Vision and Mission Statements -- a Roadmap of Where You Want to Go and How to Get There https://www.extension.iastate.edu/agdm/wholefarm/pdf/c5-09.pdf, (Erişim tarihi: 4.4.2019).

KALAY, F., TUNCER, C. O., KIZILDERE, C., ARSLAN KALAY, H. (2015), Stratejik İnovasyon Yönetimi Uygulamalarının Firma İnovasyon Performansı Üzerindeki Etkileri, Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi 10(2), 67-77.

KARAGÖZ, U. (2013), Kamu Sektöründe Yeni Bir İnovasyon Girişimi: Hizmet Envanteri Veri Tabanı (Hevt) Projesi, Türk İdare Dergisi, 476, 133-150.

KANTABUTRA, S. ve AVERY, G. C. (2010), The power of vision: statements that resonate, 31 (1), 37-45.

KANTABUTRA, S. (2008), ‘‘What do we know about vision?’’, Journal of Applied Business Research, 24(2), 127-38.

ÖZDEMİR, M. (2010), Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,11(1), 323-343.

RAJASEKAR, J. (2013), A Comparative Analysis of Mission Statement Content and Readability, Journal of Management Policy and Practice, 14(6): 131-147.

TANKOVIĆ, A. Č. (2013) Defining Strategy using Vision and Mission Statements of Croatian Organizations In Times Of Crisis, Economic Research-Ekonomska Istraživanja, 26(1), 331-342,

YLIMAKİ, R. M. (2006), Toward a New Conceptualization of Vision in the Work of Educational Leaders: Cases of the Visionary Archetype, Educational Administration Quarterly, 42 (4), 620-651

İndir

Yayınlanmış

2020-08-05

Nasıl Atıf Yapılır

EMİNİ KURTULUŞ, F. T., & AYAZ, Çağlar E. (2020). MARMARA BÖLGESİ ÜNİVERSİTELERİNİN İNOVASYON FARKINDALIĞI: MİSYON VE VİZYON BİLDİRİMLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ. JOURNAL OF LIFE ECONOMICS, 7(2), 229–238. https://doi.org/10.15637/jlecon.7.017

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri