NEEDLEWORK AS POLITICAL AND CULTURAL RESISTANCE IN CONTEMPORARY AMERICAN NOVEL


Özet Görüntüleme: 43 / PDF İndirme: 113

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.33390/homeros.4.2.01

Anahtar Kelimeler:

culture- identity- women's handcrafts- Louise Erdrich- Gloria Naylor- Barbara Kingsolver

Özet

Toplumların kadın el sanatlarına bakış şekli, genellikle önemsiz, eften püften “kadın işleri” diye anlamlandırmanın ötesine gidememiştir. Ancak yamalı yorgan, dikiş/nakış, kanaviçe veya tığ işi gibi kadın el sanatlarının ideolojik olarak bizlere söyleyeceği çok şey vardır. 1960’lı yıllarda Birleşik Devletler’de yükselen kadın hareketleriyle beraber birçok feminist eleştirmen ve yazar yüzünü Amerikan edebiyat metinlerinde dikiş diken kadınların ürettikleri politik ve kültürel söylemlere döndürmüştür. Aslında, Amerikan yazınında dikiş diken, ören ve/veya nakış yapan kadınların temsilleri üzerine birçok çalışma vardır. Bu çalışmanın amacı da bu konudaki farklı çalışmaların bir özetini sunmak veya bu çalışmaları karşılaştırmak ve/veya değerlendirmek değildir. Bu çalışmayla amaçlanan, bu çalışmaların dışında kalmış üç çağdaş Amerikan romanı da kadın el sanatlarının metinselliği bağlamında irdeleyerek, bu alandaki çalışmalara bir katkı sağlamaktır.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Yazar Biyografisi

Nesrin YAVAŞ, Ege University/TURKEY

Ege Üniversitesi/Edebiyat Fakültesi/Amerikan Kültürü Ve Edebiyatı Bölümü/Amerikan Kültürü Ve Edebiyatı Anabilim Dalı/

Referanslar

Betterton, S. (1976). The American Quilt Tradition. London: The American Museum.

Clover, D. E. & Budd L. H. (2010). “Critique, Create, and Act. Social Movement Learning in the Era of Climate Change,” Education and Climate Change: Living and Learning in Interesting Times, Fumiyo Kagawa and David Selby (Eds). London: Routledge. Pp.161-175.

Erdrich, L. (2005). Four Souls. New York: Harper Perennial.

Hedges, E. (1986). “Small Things Reconsidered: Susan Glaspell’s A Jury of Her Peers,” Women’s Studies, (12)1, pp. 89-110.

---. (1991). “The Needle or the Pen: The Literary Rediscovery of Women’s Textile Work,” Traditions and Talents of Women, Florence Howe (Ed). Urbana: University of Illinois P. pp. 338-364.

Hedges, E., Par F. & Julie S. (1996). Hearts and Hands: Women, Quilts, and American Society. Nashville: Rutledge Hill Press.

Hammond, H. (1977). “Feminist Abstract Art: A Political Viewpoint”, Heresies. pp. 66-70. Retrieved from: hhtp://heresiesfilmproject.org/wp-content/uploads/2011/09/heresies1-pdf

Hooks, B. (1990). “The Chitlin Circuit: On Black Community,” Yearning: Race, Gender, and Cultural Politics, Bell Hooks (Ed). Boston: South End Press. pp.33-40.

---. (2009). “Aesthetic Inheritances: History Worked by Hand,” Belonging: A Culture of Place, Bell Hooks (Ed). New York and London: Routledge. pp. 153-161.

Glaspell, S. (1978). “A Jury of Her Peers,” Literature: Structure, Sound, and Sense, Laurence Perrine (Ed).3rd ed. New York: Harcourt Brace Jovanovich Inc. pp. 377-392

Kingsolver, B. (2012). Flight Behavior. London: Faber and Faber.

Kırtunç, A. L. (2000). İğnem İpliğim Diktiğim Kimliğim. İzmir: Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.

Naylor, G. (1989). Mama Day. New York: Vintage.

Nixon, R. (2011). Slow Violence. Cambridge, Massachusetts: Harvard University P.

Norgaard, K. M. (2011). Living in Denial. Climate Change, Emotions, and Everyday Life. Cambridge, MA and London: MIT P.

Onion, R. (2020, February 8). “The Quilters and Knitters Who are Mapping Climate Change,” Slate. Retrieved from: https://slate.com/technology/2020/02/quilts-knitting-cross-stitch-climate-change.html.

Showalter, E. (1986). “Piecing and Writing,” The Poetics of Gender, Nancy K. Miller (Ed). New York: Columbia UP. pp. 222-247.

Showalter, E. (1991). Sister’s Choice: Tradition and Change in America. Oxford: Oxford University P.

Walker, A. (1994). “In Search of Our Mothers’ Gardens,” An Anthology of Literary Criticism from the Harlem Renaissance to the Present, Angelyn Mitchell (Ed). Durham and London: Duke University P. pp. 401-409

Ward, B. (2015, March 31). “Climate Change, Art Quilts and National Parks.” Retrieved from: https://yaleclimateconnections.org/2015/03/climate-change-art-quilts-national-parks/

Welter, B. (1966). “The Cult of True Womanhood: 1820-1860,” American Quarterly, (18)2, pp.151-174. Retrieved from: https://www.jstor.org/stable/2711179/

Yayınlanmış

2021-04-30

Nasıl Atıf Yapılır

YAVAŞ, N. (2021). NEEDLEWORK AS POLITICAL AND CULTURAL RESISTANCE IN CONTEMPORARY AMERICAN NOVEL. INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE AND AWARENESS, 4(2), 51–59. https://doi.org/10.33390/homeros.4.2.01

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri