Metaverse ve oyun tasarım ilişkisinin tasarım bölümü öğrencileri üzerindeki farkındalıkları
Özet Görüntüleme: 420 / PDF İndirme: 314
DOI:
https://doi.org/10.47243/jos.2045Anahtar Kelimeler:
Tasarım- Metaverse- Xr- Grafik Tasarım- Teknoloji- Oyun TasarımıÖzet
Yapay zekâ sağladığı kolaylık ve imkanlarla dijital dünyalar üretmeye devam ederken, bu dijital dünyaların kesişimi olan Metaverse kavramı herkesin konuştuğu bir konu haline geldi. Popüler hale geldiğinden beri üzerinde daha fazla araştırma yapılan Metaverse kavramı ve teknolojileri eğlence, eğitim, sağlık, sanat ve daha birçok alanda daha yaygın olarak kullanılmaya başlandı. Günümüzde kullanılan Metaverse teknolojileri nihai geçiş için yeterli olmasa da gerçek zamanlı sanal yaşam sağlarken birçok sanal dünya üretildi ve üretilmeye devam ediyor. Bu çalışmada Metaverse kavramı, tarihçesi, uygulamaları, teknolojisi, geleceği, grafik ve oyun tasarım etkisine değinilmiştir.Ve oyun/grafik tasarım öğrencileri ile yapılan öngörü çalışması ile bu alana ne kadar hazır olduğumuz araştırılıp çıktıları bu çalışma sunulmuştur.
İndirmeler
Referanslar
An overview of augmented reality technology. (2019). Journal of Physics: Conference Series, 1-5.
BMW Press. (2021, Nisan 13). BMW Group and NVIDIA take virtual factory planning to the next level.
BMW Group: https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0329569EN/bmw-group-and-nvidia-take-virtual-factory-planning-to-the-next-level?language=en adresinden alındı
Can blockchain accelerate Internet of Things (IoT) adoption? (tarih yok). deloitte. adresinden alındı
COPP, T. (2018, Nisan 8). The death toll for rising aviation accidents: 133 troops killed in five years. Military Times: https://www.militarytimes.com/news/your-military/2018/04/08/the-death-toll-for-rising-aviation-accidents-133-troops-killed-in-five-years/ adresinden alındı
DUBROVA, D. (tarih yok). AUGMENTED REALITY ISSUES - WHAT YOU NEED TO KNOW. theappsolutions: https://theappsolutions.com/blog/development/augmented-reality-challenges/ adresinden alındı
EDUNOV, S., GUZMAN, P., PINO, J., & FAN, A. (2022, Şubat 13). Teaching AI to translate 100s of spoken and written languages in real time. Facebook: https://ai.facebook.com/blog/teaching-ai-to-translate-100s-of-spoken-and-written-languages-in-real-time/ adresinden alındı
FREY, T. (2021, September 16). The History of the Metaverse. Futuristicspeaker: https://futuristspeaker.com/future-trends/the-history-of-the-metaverse/ adresinden alındı
FAWKES, A. (2021, Şubat 28). The Military Metaverse. Linkedin: https://www.linkedin.com/pulse/metaverse-military-andy-fawkes/ adresinden alındı
GAMA, N. X. (2022). The challenges of entering the metaverse: An experiment on the efect. Information Systems Frontiers, 1-7.
Grand View Research. (2022). Digital Twin Market Size, Share & Trends Analysis Report By End Use (Manufacturing, Agriculture), By Solution (Component, Process, System), By Region (North America, APAC), And Segment Forecasts, 2022 - 2030. Grand View Research.
HOWELL, J. (2022, Şubat 24). Key Technologies That Power The Metaverse. 101blockchains: https://101blockchains.com/technologies-powering-metaverse/#:~:-text=Augmented%20Reality%20and%20Virtual%20Reality,environments%20associated%20with%20the%20metaverse. adresinden alındı
KAIN, E. (2021, November 9). Epic Games Pulls Travis Scott Emote From ‘Fortnite’ Item Shop. Forbes: https://www.forbes.com/sites/erikkain/2021/11/09/epic-games-pulls-travis-scott-emote-from-fortnite-item-shop/?sh=295681514708 adresinden alındı
KANEMATSU, H., KOBAYASHI, T., BARRY, D. M., FUKUMURA, Y., DHARMAWANSA, A., & Ogawa, N. (2014). Virtual STEM class for nuclear safety education in metaverse . Elsevier B.V.
KHOSLA , V. (2022, Mart 23). The metaverse: An exciting digital future or a digital dystopia for manufacturing? Smart Industry: https://www.smartindustry.com/articles/2022/the-metaverse-an-exciting-digital-future-or-a-digital-dystopia-for-manufacturing/ adresinden alındı
KIM, H.-J. J.-H.-C.-S.-M.-T.-H. (2021). Blockchain Potential in AI. IntechOpen, 73-80.
KNOX, J. (2022). The Metaverse, or the Serious Business of Tech Frontiers. Postdigital Science and Education, 207-215.
KYE, B., HAN, N., KIM, E., PARK, Y., & JO, S. (2021, Aralık 13). Educational applications of metaverse: possibilities and limitations. Kore.
LEWIS, A. (tarih yok). 6 Major Challenges Preventing Augmented and Virtual Reality Growth. swisscognitive: https://swisscognitive.ch/2021/07/27/6-ar-vr-challenges-in-2021/ adresinden alındı
MARR, B. (2022, March 21). A Short History Of The Metaverse. Forbes: https://www.forbes.com/sites/bernardmarr/2022/03/21/a-short-history-of-the-metaverse/?sh=17ba94965968 adresinden alındı
MARR, B. (2019, Ağustos 12). What Is Extended Reality Technology? A Simple Explanation For Anyone. forbes: https://www.forbes.com/sites/bernardmarr/2019/08/12/what-is-extended-reality-technology-a-simple-explanation-for-anyone/?sh=4f9271724989 adresinden alındı
MILEVA, G. (2022, Mart 28). 50+ Metaverse Statistics | Market Size & Growth (2022). Influencer MarketingHub: https://influencermarketinghub.com/metaverse-stats/#:~:text=Facts%20and%20Figures&-text=%E2%9C%94%EF%B8%8FIn%20April%202021%2C%20Epic,of%20its%20February%202020%20release. adresinden alındı
MOELLER, M. (2022, Mart 19). Metaverse for education: How virtual reality can help schools and colleges. Cointelegraph: https://cointelegraph.com/explained/metaverse-for-education-how-virtual-reality-can-help-schools-and-colleges#:~:text=2.-,Metaverse%20opportunities%20for%20education,those%20willing%20to%20seek%20it. adresinden alındı
MYSTAKIDIS, S. (2022). Metaverse. Encyclopedia, 486-497.
New York University. (2021, Ağustos 2021). Researchers use virtual reality to demonstrate effectiveness of 3D visualization as a learning tool. Phys: https://phys.org/news/2021-08-virtual-reality-effectiveness-3d-visualization.html adresinden alındı
PARK, S. M., & KIM, Y. G. (2022). A Metaverse: taxonomy, components, applications, and open challenges. IEEE Access, 4241.
RADOFF, J. (2021). The Metaverse Value-Chain. Trillions of dollars are pouring into…| by Jon Radoff| Building the Metaverse. Medium, 12.
RAJ, P. (2021). Empowering digital twins with blockchain. Advances in Computers.
SACCONE, L. (2017, Haziran 5). Tactical Augmented Reality to Improve Situational Awareness for Soldiers. Incompilancemag: https://incompliancemag.com/tactical-augmented-reality-to-improve-situational-awareness-for-soldiers/ adresinden alındı
SUN, J. (2021, Ekim 19). WHAT IS MR? amt-lab: https://amt-lab.org/blog/2021/10/what-is-mr-and-how-does-it-create-exceptionally-immersive-experiences adresinden alındı
TAYAL, S., RAJAGOPAL, K., & MAHAJAN, V. (2022, March). Virtual Reality based Metaverse of Gamification. 2022 6th International Conference on Computing Methodologies and Communication (ICCMC) (s. 1597-1604). IEEE.
THEO. (2021, Ağustos 5). Digital Twins, IOT and the Metaverse . Medium: https://medium.com/@theo/digital-twins-iot-and-the-metaverse-b4efbfc01112 adresinden alındı
ZHAO, Y., JIANG, J., CHEN, Y., LIU, R., YANG, Y., XUE, X., & CHEN, S. (2022). Metaverse: Perspectives from graphics, interactions and visualization. Visual Informatics, 56-67
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2023 Holistence Publications
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Yazarlar, makale Journal of Orijinal Studies'te yayınlanmak üzere kabul edildiğinde .makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.