Toplum 5.0 ve kamu hizmeti: Türkiye havalimanlarında hava tarafı reklamcılık uygulamaları: Uluslararası havalimanlarından örnekler ve Türkiye havalimanları olanakları
Özet Görüntüleme: 135 / PDF İndirme: 171
DOI:
https://doi.org/10.47243/jos.2027Anahtar Kelimeler:
havalimanları- reklamlacılık- reklam- hava tarafı- işletmecilikÖzet
2000’li yıllara girişle birlikte teknolojinin gelişmesi ve çevrimiçi medyanın hayatımıza dahil olmasıyla pazarlama ve reklamcılık stratejileri yaratıcı/gerilla reklamcılık kapsamında büyük bir ivme kazanmış olup, müşteriyi etkilemek ve algısını yönetmek adına reklam firmaları tarafından çılgın fikirlerle kampanyalar yürütülmeye başlanmıştır. Özellikle havalimanı reklamcılığı; müşteriye eşsiz bir atmosfer sunulduğu ve söz konusu ortamda yolcuların genel anlamda pozitif duygularla bulundukları göz önüne alınarak en çok tercih edilen ve kazanç sağlanan alanlardan birisi olmaya başlamıştır. Terminal içi ve terminale gelir iken kullanılan güzergah üzerinde sunulan reklam uygulamaları büyük ilgi görmekte ve firmaların marka değerlerinin artmasında önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, dünya genelinde havalimanlarında yapılan çeşitli hava tarafı (airside) uygulamalarından hareketle Türkiye’de bulunan havalimanlarındaki uygun arazileri belirlemek ve buralarda yapılabilecek reklamcılık uygulamaları ile ilgili önerilerde bulunarak literatüre katkı sağlamaktır. Çalışmada yazılı kaynakların ve görsellerin araştırılması yöntemi kullanılmış, bu doğrultuda çeşitli uluslararası havalimanlarında kullanılan hava tarafı reklamcılık örneklerine dair görseller bir araya getirilmiştir. Ardından, Türkiye’deki havalimanlarındaki reklama uygun arazilerin kuşbakışı fotoğrafları üzerinden bu arazilerde ne gibi reklamcılık uygulamaları yapılabileceği üzerine tartışılmıştır. Sonuç olarak Türkiye’de bulunan birçok havalimanının, firmaların rahatlıkla reklam faaliyetlerini düzenleyebilecekleri olanaklara sahip olduğu tespit edilmiştir
İndirmeler
Referanslar
AİZEZİ, Y. (2018). Televizyon Reklamlarının Ölçülmesi: Ürün Hatırlamaları Üzerine Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bi limler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, İstanbul.
BARON, S. & WASS, K. (1996). Towards an understanding of airport shopping behaviour. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 7(3), 301-322.
BÜLBÜL, M. (2018). Bir Ürünün Pazarlanmasında Açıkhava Reklamlarının Tüketici Üzerindeki Etkisi. İstanbul Aydın Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi, 4(7), ss.29-44.
DEMİR, H. (2014). Açıkhava Reklamları: Kentsel Kimlik Mi Kentsel Kirlilik Mi? Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 36(1).
GRAHAM, A. (2014). Managing airports: An international perspective (4. baskı). New York: Routledge.
GÜRBÜZ, H. GÜLTEKİN, Ö. & ÖZMEN, M. (2009). Billboard Reklamlarının Tüketicilerin Satın Alma Kararına Etkileri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), ss.181-210.
Hava Haber. (2020, 5 Ağustos). Tayvan’da uçak yolculuğunu özleyenlere hizmet: 180 dolara Hello Kitty uçağıyla ülke turu. https://havahaber.com/tayvanda-ucak-yolculugunu-ozleyenlere-hizmet-180-dolara-hello-kitty-ucagiyla-ulke-turu/ (Erişim Tarihi: 01.09.2022)
KARABULUTLU, B. (2020). Görsel Bir İletişim Dili Olarak Açıkhava Reklamcılığı: Ankara Örneği, Yakın Doğu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi.
KİBAR, F. (2020, 28 Ağustos). Kuzey Kıbrıs Ercan Havalimanı’ndan Şehir Merkezine Ulaşım Rehberi [Blog yazısı]]. Erişim adresi: https://blog.biletbayi.com/ercan-havalimani-ulasim-rehberi.html/ (Erişim Tarihi: 01.09.2022)
Mahalli Gündem. (2019, 12 Nisan). HSBC’den İstanbul Havalimanı’na özel tasarım. https://www.mahalligundem.com/hsbc-den-istanbul-havalimani-na-ozel-tasarim/23497/ (Erişim Tarihi: 01.09.2022)
Tik Tok (t.y.). https://www.alamy.com/view-of-a-giant-advertisement-of-tik-tok-an-overseas-iteration-of-short-video-app-doiuyin-of-bei
jing-bytedance-technology-co-ltd-at-las-vegas-boule-image261304695.html/ (Erişim Tarihi: 01.09.2022)
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2023 Holistence Publications
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.
Yazarlar, makale Journal of Orijinal Studies'te yayınlanmak üzere kabul edildiğinde .makalenin içeriğindeki tüm telif haklarını, Rating Academy Ar-Ge Yazılım Yayıncılık Eğitim Danışmanlık ve Organizasyon Ticaret Ltd. Şti’ne devrederler. Yazarlar, patent hakları gibi telif hakkı dışındaki tüm mülkiyet haklarını saklı tutar.
Bu makalede yazar olarak listelenen herkes çalışmaya önemli, doğrudan, entelektüel katkılar yapmış olmalı ve bunun için kamu sorumluluğu almalıdır.
Bu makale daha once yayınlanmamış ve başka dergilerde yayınlanmak üzere gönderilmemiştir.