Y kuşağı, çevrimiçi talk showlardan ne bekliyor?


Özet Görüntüleme: 129 / PDF İndirme: 142

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.47243/jos.2026

Anahtar Kelimeler:

Kullanımlar ve doyumlar- Y kuşağı- Yeni medya.

Özet

Türkiye, internet teknolojilerinin en çok kullanıldığı ülkelerden biri olarak dikkat çekmektedir. Teknolojiyi bu kadar sık kullanan bir toplum arasında yeni mecraların ortaya çıkması ve büyük popülasyonlar tarafından takip edilmesi ise oldukça olasıdır. Y kuşağı ise bu büyük teknolojik sürecin önemli bir parçasıdır. X kuşağı kadar katı kurallara bağlılığı olmayan fakat Z kuşağının rahat yapısına da sahip olmayan Y kuşağı, günümüzde, kendi ekonomik gücünü elde edebildiği yaşları yaşamaktadır. Bu araştırmada Y kuşağına mensup bireylerin izleme alışkanlıklarının kullanımlar ve doyumlar teorisi yaklaşımıyla incelenmesi konu edilmektedir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

BERGER, A. A. (1992). Popular Cultures Genres Theories and Texts. London: Sage Publications.

ELIHU, K., BLUMER, J.G. & Gurevitch, M. (1973- 1974), Uses and Gratifications Research, The Public Opinion Quarterly, Winter, Oxford University Press on behalf of the American Association for Public Opinion Research 1973-1974, 37(4) (Winter, 1973- 1974), pp. 509-523 https://www.jstor.org/stable/2747854 Erişim Tarihi: 27.10.2021

SUCU, İ. (2021), Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Açısından Sosyal Medya Sanal Dünya Oyunu Olarak Second Life Örneği, Doktora Tezi, T.C. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2014 Erişim Tarihi: 27.10.2021.

KUYUCU, M. (2016). Kullanımlar ve Doyumlar Perspektifinden Radyo Dinleme Alışkanlıkları ve Doyumları. Conference: 3rd International Conference on Education Social Sciences and Humanities (Socio-INT2016) (s. 296-325). İstanbul: Ocerint Publishing.

KUYUCU, M. (2018). Üniversite Eğitimi Gören Y Kuşağının Televizyonda Dizi İzleme Alışkanlıkları. Turkish Studies Social Sciences, 13(26), 879-905.

Neda Üçer, Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Gençlerin Sosyal Media Kullanımına Yönelik Niteliksel Bir Araştırma, Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi, Global Media Journal TR Edition, 6 (12), Bahar/ Spring 2016, Erişim Tarihi: 27.10.2021.

GÜNGÖR, N. (2020), İletişim Kuramlar Yaklaşımlar, Gözden Geçirilmiş 5. Baskı, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2020.

ONUR TERZİ, Y. K. (2017). Mobil Pazarlama Uygulamalarının Y Kuşağı Açısından Değerlendirilmesi: Muğla İli Örneği. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 18(40), 199-219.

ÖMAY ÇOKLUK BÖKEOĞLU, KÜRŞAD YİLMAZ, EBRU OĞUZ. (2011). Nitel Bir Görüşme Yöntemi: Odak Grup Görüşmesi. Kuramsal Egitimbilim, 4(1), 95- 107.

KATZ, G. etc. (1973). On the Use of the Mass Media for Important Things. American Sociological Review, 38(2), 164-181.

SOLLOSY, R. N. (2012). The reading motives scale: A uses and gratifications study of what drives people to read. Academy of Marketing Studies Journal, 95-108.

ŞAHİN, B. (2019, 05 06). YouTube kullanıcı sayısı verilerini açıkladı. digitalage: https://digitalage.com.tr/ YouTube-kullanici-sayisi-verilerini-acikladi/ adresinden 08.01.2022 tarihinde erişildi.

İndir

Yayınlanmış

2023-03-30

Nasıl Atıf Yapılır

Özsevim Çelenk, A. (2023). Y kuşağı, çevrimiçi talk showlardan ne bekliyor?. JOURNAL OF ORIGINAL STUDIES, 4(1), 17–25. https://doi.org/10.47243/jos.2026

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri