COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE KAHVE TÜKETİM ALIŞKANLIKLARININ EVSEL DÖNÜŞÜMÜ


Özet Görüntüleme: 1238 / PDF İndirme: 1308

Yazarlar

DOI:

https://doi.org/10.47243/jos.2.1.05

Anahtar Kelimeler:

Kahve- Covid-19- Pandemi- Tüketim

Özet

Bu çalışmada kahve severlerin Covid-19 pandemi sürecinde kahve tüketim alışkanlıklarında meydana gelen değişikliklerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla çalışmada Google Forms aracılığıyla pandemi sürecinde kahve tüketim alışkanlıklarını evde sürdürmeye çalışan toplam 42 katılımcıya ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde “sözcük sıklık analizi ve betimsel analiz” kullanılmıştır. Çalışma sonucunda katılımcıların pandemi sürecinde kahve tüketim miktarında belirgin bir artış meydana geldiği, ev koşullarında kahve tüketimine ilişkin birtakım sorunlar ile karşılaştıkları ve 1 Haziran tarihinde başlayan normalleşme döneminde dışarıda kahve tüketimine yönelik tedbirle hareket ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada ayrıca pandemi sürecinde katılımcıların ev koşullarında en fazla “filtre kahve, Türk kahvesi ve cold brew” tükettikleri belirlenmiştir.

İndirmeler

İndirme verileri henüz mevcut değil.

Referanslar

ARASTAMAN, G., FİDAN, İ. Ö. & FİDAN, T. (2018). Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenirlik: Kuramsal Bir İnceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 37-75.

ARSLAN F. (2019). Tüketicilerin Kahve Tüketim Alışkanlıkları ve Kahve Dükkânı Tercihleri: Antalya İlinde Bir Araştırma. International Journal of Contemporary Tourism Research, 3(2), 224-234.

AŞIK, N. A. (2017), Değişen Kahve Tüketim Alışkanlıkları ve Türk Kahvesi Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 5(4), 310-325.

AYÖZ, S. (2018). Coffee is The New Wine: An Ethnographic Study Of Third Wave Coffee in Ankara. Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Orta Doğu Teknik Üniversitesi.

BAHAR M., ÖZER D. E. & YÜZBAŞIOĞLU N. (2019). Gastronomide yeni bir eğilim: Barista (kahve bar görevlisi) ve Baristalık. 4.Uluslararası Gastronomi Turizmi Araştırmaları Kongresi Bildiri Kitabı, 19-21 Eylül 2019, Nevşehir: Hacı Bektaşî Veli Üniversitesi, 22-28.

BALTACI, A. (2019). Nitel Araştırma Süreci: Nitel Bir Araştırma Nasıl Yapılır? Ali Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.

BAŞKALE, H. (2016). Nitel Araştırmalarda Geçerlik, Güvenirlik ve Örneklem Büyüklüğünün Belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.

BERG, B. L. & HOWARD, L. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Eğitim Yayınevi: Konya.

DİNÇER, F., GEDİK, S. & ÖZDEMİR GÜZEL, S. (2016). New Approach In Gastronomy: Third Wave Coffee. Journal of International Social Research, 9(45), 811-814.

ESTEBAN-DIEZ, I., GONZÁLEZ-SÁİZ, J. M. & PİZARRO, C. (2004). An Evaluation of Orthogonal Signal Correction Methods for The Characterisation of Arabica and Robusta Coffee Varieties by NIRS. Analytica Chimica Acta, 514(1), 57-67.

FİDAN, M. (2018). Nitel Araştırmalar ve Düşünümsellik: Bir Kritik Analitik Düşünme Pratiği. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 1(2), 23-35.

GİRGİNOL, C. R. (2016). Kahve: Topraktan Fincana. (2. Basım). Ankara: Cinius Yayınları.

HÄMÄLÄINEN, M. (2018). Better Coffee? The Intertwining of Ethics and Quality in the Third-Wave Coffee Subculture. Yüksek Lisans Tezi, University of Helsinki, Faculty of Social Sciences.

KARAMAN, N., KILIÇ, A. & AVCIKURT, C. (2019). Tüketicilerin Kahve Kafeleri Ziyaret Eğilimlerinin ve Değişen Kahve Tüketim Alışkanlıklarının Belirlenmesi: Geleneksel Türk Kahvesi Üzerine Bir Araştırma. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(3), 612-632.

KARATAŞ, Z. (2015). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi. 1(1), 62-80.

KAYA, G. & TOKER, S. (2019). Kahve Tüketim Alışkanlıklarının İncelenmesi: İstanbul Örneği. International Journal of Economics, Politics, Humanities & Social Sciences 2(3), 147-164.

KEMENT, Ü. (2019). Üçüncü Nesil Kahve Sunan İşletmelerde Hizmet Kalitesi, Müşteri Tatmini ve Davranışsal Niyet İncelemesi; Algılanan Fiyatın Düzenleyicilik Rolü. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7 (2), 1252-1270.

MANZO, J. (2015). “Third-Wave” Coffeehouses As Venues For Sociality: On Encounters Between Employees And Customers. The Qualitative Report, 20(6), 746-761.

MICHAEL, N., SERGE, H. & VALÉRIE, P. (2007). Genetic Basis Of Species Differentiation Between Coffea Liberica Hiern and C. Canephora Pierre: Analysis of an Interspecific Cross. Genetic Resources and Crop Evolution, 54(5), 1011-1021.

MOKRYSZ, S. (2016). Consumer Preferences and bBehaviour on the Coffee Market in Poland. Forum Scientiae Oeconomia, 4 (4), 91-108.

PABLOS, F., GONZÁLEZ, A. G., MARTIN, M. J., VALDENEBRO, M. S. & LEÓN-CAMACHO, M. (1999). Determination of The Arabica/Robusta Composition of Roasted Coffee According to Their Sterolic Content. Analyst, 124(7), 999-1002.

SAW, A. K. C., YAM, W. S., WONG, K. C. & LAI, C. S. (2015). A Comparative Study Of The Volatile Constituents Of Southeast Asian Coffea Arabica, Coffea Liberica And Coffea Robusta Green Beans And Their Antioxidant Activities, Journal of Essential Oil Bearing Plants, 18(1), 64-73.

SEPÚLVEDA, W. S., CHEKMAM, L., MAZA, M. T. & MANCILLA, N. O. (2016). Consumers' preference for The Origin and Quality Attributes Associated with Production of Specialty Coffees: Results from a Cross-cultural Study. Food Research International, 89, 997-1003.

SILVA, C. F., BATISTA, L. R., ABREU, L. M., DIAS, E. S. & SCHWAN, R. F. (2008). Succession of Bacterial And Fungal Communities During Natural Coffee (Coffea Arabica) Fermentation, Food Microbiology. 25(8), 951-957.

SILVA, C. F., VILELA, D. M., DE SOUZA CORDEIRO, C., DUARTE, W. F., DIAS, D. R. & SCHWAN, R. F. (2013). Evaluation Of A Potential Starter Culture For Enhance Quality of Coffee Fermentation. World Journal of Microbiology and Biotechnology, 29(2), 235-247.

SÖZLÜ, S., YILMAZ, B. & TEK, A. N. (2017). Kahve Tüketimi ve Bazı Hastalıklar İle İlişkisi. Sdü Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(2), 33-39.

SPINELLI, S., DINNELLA, C., MASI, C., ZOBOLI G. P., PRESCOTT, J. & MONTELEONE, E. (2017). Investigating Preferred Coffee Consumption Contexts Using Open-Ended Questions. Food Quality and Preference, 61, 63-73.

TAN, A. & HOCAOĞLU, E. (2017). Türkiye’de Hazır Kahve Satın Alma ve Tüketim Alışkanlıkları. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 16 (4), 950-962.

ÜLGER, N. (2015). Türk Kahvesi ve Bazı Hazır Kahve Karışımlarının Total Fenol İçeriği ve Antioksidan Aktivitelerinin Karşılaştırılması. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.

VAAST, P., BERTRAND, B., PERRIOT, J. J., GUYOT, B. & GENARD, M. (2006). Fruit Thinning And Shade Improve Bean Characteristics And Beverage Quality Of Coffee (Coffea Arabica L.) Under Optimal Conditions, Journal of the Science of Food and Agriculture, 86(2), 197-204.

YAĞAR, F., & DÖKME, S. (2018). Niteliksel Araştırmaların Planlanması: Araştırma Soruları. Örneklem Seçimi, Geçerlik Ve Güvenirlik. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(3), 1-9.

YILDIRIM, A. & ŞİMŞEK, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11.Baskı). Ankara: Seçkin Akademik ve Mesleki Yayınlar.

https://www.hario.jp/pdf2015/THIRD_WAVE_COFFEE.pdf [Erişim Tarihi: 17.05.2020].

İndir

Yayınlanmış

2021-02-23

Nasıl Atıf Yapılır

KORKMAZ, M., & BAŞARAN, G. (2021). COVID-19 PANDEMİ SÜRECİNDE KAHVE TÜKETİM ALIŞKANLIKLARININ EVSEL DÖNÜŞÜMÜ. JOURNAL OF ORIGINAL STUDIES, 2(1), 43–56. https://doi.org/10.47243/jos.2.1.05

Sayı

Bölüm

Araştırma Makaleleri